2019-01-16 Wow, vilket magiskt hav vi bjöds på idag i Huay Yang...

Idag fick jag mysigt sällskap av goa fina vännen Ulf Ö på strandlångisen och för att inte locka med "mina" vovvar Berta, Lillflickan och Siikhaau på promenaden utgick vi ifrån stranden nedanför Wat Samut.
 
Havet var verkligen magiskt idag, så lugnt och fint och nordostmonsunen håller sakta men säkert på att vända till sydvästmonsunen. Den brukar ha nått Huay Yang i slutet på mars. Nu kommer vinden och vågorna nästan rakt från öst.
 
Sydvästmonsunen bjuder på lugnt hav, klarare havsvatten och breda platta stränder så det ser jag fram emot även om ett upprört hav med stora vågor också är härligt att beskåda och kan bjuda på mer dramatiska inslag. Var årstid har sin tjusning och variation förnöjer.
 
Vi har nu passerat Hat Wanakon Nationalpark och är på väg till den främre klippgränsen...
 
Vy söderut...
 
Främre klippgränsen och det dröjer några månader innan vi kan gå torrskodda till den bortre klippgränsen och till och med runda den...
 
En vacker snäcka... 
 
Vackra klara vågor rullar in mot stranden...
 
 
Lugnt fint hav för fiskebåtarna för en gångs skull...
 
 
Chan- och Thaisi Islands i horisonten...
 
Under promenaden träffade vi på flera av "mina" andra hundar som Enöga, Bryan, Coffee, Lilleman, Guldrufs, Fino m.fl. och alla fick både kärlek samt lite torrfoder och hundgotta som jag vet att de uppskattar. Vilka otroligt fina snälla goa vovvar vi har i Huay Yang och det är så hjärtevärmande att få träffa dem alla för de skänker mig sådan extra glädje under promenaden.
 
Stort TACK till goa fina Ulf samt "mina" vovvar för en härlig strandlångis och till dig min bloggläsare önskar jag en fantastisk onsdag/Lill-Lördag och passa på att njuta av allt goda i livet så länge du har chansen😊

Kommentarer:

1 Anonym:

Tack för att jag fick följa med, skönt med lite värme då vi har -22° just nu.
En varm kram Gertrude

Svar: Tack själv Gertrude för att du ville hänga med och -22 låter inte särskilt nice för kroppen men det är säkert vackert ute :-D Stor varm kram till dig från mig <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Elisabet Lundqvist :

Det är så vackert när det glittrar så på havet 😊/ Elisabet

Svar: Ja verkligen Elisabet, en fröjd för ögat :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Trevligt att följa dig på bloggen.
Hälsa Ulf från oss 'grannar' i Karlskrona.

Svar: Tack så mycket och jag ska framföra hälsningen😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Owe Betander:

Jag är dålig med kommentarer men hjärtat klicka jag ofta på.
Som alltid vackra bilder på ett underbart hav.

Svar: Tack så mycket Owe för det och ännu mer tack för att du kom dig för med en fin kommentar 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: