2019-01-21 Måndag, ny vecka nya möjligheter - Härlig strandpromenad med fyrbent sällskap

Så var det då måndag igen, ny vecka nya möjligheter och för min del blev det veckans första strandpromenad och jag utgick återigen ifrån stranden via Sukta Resortvägen. 
 
"Mina" vovvar Berta, Lillflickan och Siikhaau hängde på men Berta långt ca 100 meter bakom oss då hon gick i sitt sävliga tempo. Berta är inte sig lik, hon är tröttare och tappar hull, harklar sig och har inte lika god aptit som tidigare så tyvärr är det säkert något som inte går att bota som härjar i hennes kropp är jag rädd. Hon får extra mycket kärlek och försök till omvårdnad av mig men det finns inte alltid bot via mediciner som kan hjälpa och göra henne eller andra hundar friska då cancer av något slag är en vanlig sjukdom hos hundarna här. 
 
Berta börjar bli gammal och är säkert närmare 10 år och det är ändå en aktningsvärd ålder för en hund som lever fritt utan en privat bra familj.
 
Det är alltid sorgligt att se mina hundkompisar, som jag haft och har sedan många år tillbaka, bli obotligt sjuka eller råka ut för någon allvarlig skada, men jag får ändå glädjas åt de år som jag fått med dem och fortfarande får.
 
Jag hoppas givetvis att Berta hänger med ett bra tag till så jag ska inte gå händelserna i förväg även om min magkänsla säger något annat. Hoppas den har fel. Suck!💗 
 
Dagens favoritbild en vacker snäcka...
 
Dagens första strandvy och havet är lugnt och det är varmt och gosigt...
 
 
 
Jag älskar att bara stå där på stranden och njuta av vågornas brus och känna den varma sköna vinden som sveper över både kropp och själ...
 
Nätfiske på gång därute till havs...
 
Thaisi Island i bakgrunden...
 
Gamla Berta, pigga unghunden Siikaau och hans mamma Lillflickan...
 
Flodmynningen idag och sanden har jämnats ut sedan sist...
 
 
 
En strandad svart och murken gammal trästam.... 
 
Det lossnar både det ena och det andra från stammen när vågorna träffar den...
 
Stort TACK till mig själv och "mina" vovvar för en mysig strandpromenad och till dig min bloggläsare önskar jag en suveränt fin start på nya veckan!

Kommentarer:

1 Anonym:

Åh det skulle ha varit skönt att gå med dig idag för att få tina upp. Bara att få höra ljudet av havet gör att jag blir lite varmare. Kan du fixa dofterna också skulle det vara toppen😂 . Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude och det skulle vara härligt att gå med dig också på stranden. Nu får försöka förnimma dofterna av hav och strand istället och hoppas bara tanken på värmen får dig att tina upp😎😊 Stor varm kram till dig från mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anneli Holmberg :

Väldigt vackra bilder! Du har väldigt fina hundar!

Svar: Tack så mycket Anneli och det är herrelösa hundar som ändå tas om hand där de hittat sitt revir bland vänliga människor ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: