2019-01-23 Påfyllning av stelkrampsspruta på Supannee Clinic i Prachuap Khiri Khan...

För min del var det hög tid för påfyllning av stelkrampsvaccin (eng: Tetanus shot) för att förebygga eventuell stelkramp då jag har mycket kontakt med hundar, katter, jord etc. 
 
Stelkrampsvaccinet fick jag idag på Supannee Clinic i Prachuap Khiri Khan (PKK) och det gick både snabbt och smärtfritt utan tidsbeställning. Vaccinet kostade 200 baht och nu har jag skydd i 10 år till😊 
 
Kliniken ligger på höger sida på gatan mellan rondellen vid PKK järnvägsstation och nästa tvärgata som vi kallar Kasikorn Bank gatan, och kliniken har öppet vardagar kl 08.30-14.00 och 17.00 -19.30, se anslag i övrigt på thai om övriga tider här nedan. 
 
Supannee Clinic
 
Öppettider...
 
Sjuksystrar och en manlig läkare...
 
Här vid receptionen anmälde jag att jag ville ha en stelkrampsvaccin och fick komma in direkt och få den av en sköterska i vänster överarm...
 
PKK järnvägsstation och rondellen där en palm syns i bild...
 
Nästa tvärgata är Kasikorn Bankgatan...
 
Kliniken är därmed lätt att hitta för den som behöver vaccin eller annan vård... 

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Alltid bra att ligga steget före 😊 / Elisabet

Svar: Ja tack visst är det så Elisabet 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: