2019-06-23 Uti skogen ska vi gå....

Morgonens rastningsrunda för Tore fick vi på Kärsön och den här gången valde vi en annan del av naturreservatet för omväxlings skull.
 
Jag älskar att vandra i de svenska skogarna och när jag inte får uppleva det regelbundet under året passar jag på att njuta av denna fantastiska natur så mycket jag kan när jag är i Sverige.
 
 
Torr vitmossa som ligger över berghällarna och som är mjuk samt knastrar lite under skorna....
 
Lingonris men inga lingonembryon ännu...
 
Blåbärsris och redan mogna blåbär här och där...
 
En grupp stenbumlingar mitt i skogen...
 
 
Lustigt lövverk på de magra ekarna mellan tallarna och vi tror att de har brunnit här för många år sedan...
 
Röllika... 
 
Återigen ett par magra ekar som ser lite konstiga ut i lövverket...
 
Käringtand... 
 
Nybyggd rast- och grillplats.... 
 
Sprillans nytt grilldon...
 
Adam inviger platsen under tak...
 
Prästkragar... 
 
Vacker välskapt Prästkrage...
 
Någon som placerat en slags installation på den avsågade stammen
 
En gammal torkad rot som placerats på toppen och som ser ut som en urtida djurskalle...
 
Gullkrage... 
 
Jag fixade en snigel av en kotte i skogen....
 
...och Daniel fixade en ko och Adam gillade dem båda så mycket att han ville ta hem dem...

Det finns mycket skoj man kan göra i skogen bara man vill och har en livlig fantasi samt lite kreativitet...
 
Stort TACK till min Fina Familj för en skön avkopplande skogspromenad och jag önskar dig min bloggläsare en skön söndag!
 

Kommentera här: