2019-03-07 Ett flygande flyktigt besök av en liten Sunbirdunge...

När jag kom hem till vårt vackra hus för att ställa in min cykel i förrådet kom något flygande emot mig och satte sig på min strandklänning. Trodde först det var en stor fjäril men det visade sig vara en liten förvirrad fågelunge av arten Sunbird. 
 
Den flög lite hit och dit innan den till slut flög upp i närmaste palm tillsammans med sina syskon som också irrade hit och dit mellan vår häck mot grannen och palmen.
 
Det kvittrades från palmen så deras mamma lockade säkert på dem och de måste precis ha blivit flygklara. Vilka små sötnäbbar!😍
 
En liten Sunbirdunge, bilden blev inte så skarp för hur lätt kan det vara att ta bild på en virrig lite fågelunge😀...
 
 
 

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Men gud vad gullig, du såg väl säker ut att landa på 😄/ Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet det gör mig glad att tänka så 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: