2019-03-14 Fiskebåtar på lågvattennivå och havs- samt hundliv på Dolphin- och Jacks Beach...

Idag beslöt jag att ta min strandpromenad på Dolphin Beach och "mina" goa fina vovvar Lusia och Atlas, som håller till vid Poms, ville följa med. Jag har inte träffat dem på länge nu så blev det ett kärt återseende. Båda två börjar åldras rejält, det syns tydligt, men det gör vi ju alla så det är ingen skillnad på oss människor och hundarna i det fallet.
 
Vi gick till stenpiren vid in- och utloppet för fiskebåtarna och det märks verkligen att havsvattnet sjunkit undan även här för inloppet var lite trögt att passera på grund av lågvattnet och de fick kämpa rejält för att putta loss fiskebåten till lite djupare vatten.
 
Lågvattennivå...
 
Heja, heja kämpa på...
 
...skönt att det löste sig...
 
 
Atlas och Lusia passade på att svalka sig i vattnet...
 
In- utloppet för fiskebåtarna...
 
Fiskebåtshamnen...
 
Här kan man nu lätt vada över om man vill till Jacks Beach...
 
Jag gillar verkligen de thailändska fiskebåtarna med sina fina färger och de är lite stabbiga i konstruktionen...
 
 
 
 
 
Atlas doppar underkroppen för att få lite svalka...
 
Stenpiren mellan stränderna...
 
Jackspiren i siktet...
 
Lusia spejar upp mot trädet då det prasslar lite därifrån (jag tittar också så det inte är något att passa sig för)...
 
Värmen dallrar och det är så skönt med de fläktande vindarna...
 
Dolphin Beach, bred och platt strand för dagen...
 
Stort TACK till goa fina Atlas och Lusia för sällskapet på min strandpromenad och till dig min bloggläsare önskar jag en härlig och upplevelserik torsdag! 

Kommentarer:

1 Anonym:

Tummen upp för dagens promenad. Här är ymnigt snöfall så jag och Elias väntar en stund med att gå ut.
Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude för det och jag önskar dig en mysig dag inom- eller utomhus med Elias samt stor varm kram till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S:

Vilken mysig promenad o sällskap med goa 🐕 i härligt väder. Så härligt med strandbilder . Må så gott o njut i värmen😍

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och må så gott du också😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: