2019-10-15 Tisdag = Cykelträning i skiftande väder till/från Ban Krud, 81,55 km...

Dagens cykelträning började med att släppa fram en järnvägsmaskin som rättade till marken under spåren.
 
 
 
 
I Huay Yang utlovade väderprognosen 0 % regnrisk så vi cyklade iväg glada i hågen att få komma hem igen med torra rena cyklar.
 
Tyvärr blev det inte så för 0 % risken gällde inte i vare sig Thap Sakae eller mot Ban Krud som visade sig bli 100 % regnrisk med både åska och blixt som dundrade runt oss på vägen.
 
 
Jisses, det här kommer bli ett rejält regnoväder och så  blev det också. Det blev så pass mörkt att vägbelysningen tändes på sina håll och när de första dropparna kom var det bara att stanna och sätta på skoskydd och regnjackor. Kort därefter vräkte monsunregnet ner och jag hukade mig varje gång jag såg blixten och hörde åskan strax därefter, som om det skulle hjälpa...
 
Jag har en otrolig respekt för dessa åskväder med blixtar i min närhet men det var bara att cykla på och så småningom var det över. 
 
6 km kvar till Ban Krud och det har slutat at regna...
 
Skönt att sitta här utanför 7 Eleven i Ban Krud och pusta ut lite innan vi styr hemåt till Huay Yang igen.
 
Mot havet ser det fint ut på himlen...
 
Lite mer grått på himlen mot bergen....
 
Kul info, ser ut som om någon bokstav saknas bara 😀 
 
 
Ett stånd med kokosvatten...
 
Ban Krud Beach och algfärgen verkar borta idag....
 
Ovädret har drivit söderut....
 
Blött på vägarna...
 
På hemvägen slapp vi regnet däremot fick vi en kraftig motvind...
 
På Phet Kasem Road mot Huay Yang var det torrt på vägen strax efter Thap Sakae och i Huay Yang hade det som utlovat inte regnat en droppe.
 
Vid hemkomsten blev det därmed cykeltvätt för Rulle och trots skoskydd finns inget som hjälper när regnet vräker ner och det blir stora vattensamlingar på vägen som kommer in i skorna underifrån. Blöta skor är bara att torka i solen och tack vare skoskydden var de i vart fall inte smutsiga.
 
Skönt att ha tvättmaskin att slänga i våra både svett- och regnblöta kläder och efter kläd- skor och cykelvård är det bara att softa och efter den tuffa cykelträningen. Vi brukar säga att är vi inte fysiskt trötta och lite medtagna efter våra cykelträningar har vi inte tränat tillräckligt hårt.😅  
 
Träning ska vara tufft och inte något behagligt utan riktigt ansträngande för hela kroppen för att det ska ge effekt. Vila och slappa får man ta som belöning efteråt.
 
Dagens cykelträning till/från Ban Krud och för min del blev det 81,55 km.
 
Stort TACK min älskade Rulle för ett som vanligt tufft och svettigt cykelträningpass och till dig min bloggläsare önskar jag en finfin tisdag!

Kommentarer:

1 Maria:

Bra cyklat av er och synd att ni inte slapp regnet. Saknar Ban Krud rundan, min favorit 😀 pok äe

Svar: Tack så mycket hjärtat och vi saknar dig med oss på cyklingen förstås😍 Pok äd ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Elisabet Lundqvist :

Själv tycker jag om när det åskar och regnar men det är ju när man kan sitta inne och mysa 😁/ Elisabet

Svar: Det tycker jag också om Elisabet när regnet smattrar mot taket och det är torrt och skönt inomhus och åskan och blixten stökar där utanför 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Birgitta S :

Bra jobbat i regnet här har det regnat men jag har inte cyklat . T bana till o från jobbet 😄 må så gott o njut !
😍😍

Svar: Tack så mycket Birgitta för det och njut du också av höstvädret😊😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: