2020-02-18 Barnbarn, hund och promenad i Karlberg...

Full fart med Fina Familjen hela dagen lång...
 
Älskade barnbarnet David i repris...
 
 
 
 
Alltid glad och go...
 
 
Efter lunch tog Linda, David och Tore samt jag en promenad i Karlbergsparken och den smått kyiga nordanvinden ligger fortfarande på, lite sol, lite regn och friskt och skönt samt en temperatur på +7 C. 
 
Det känns fortfarande lite overkligt att vi har flyttat hem igen för gott från Thailand efter våra drygt 8 år där och att vi ska ha det så här nu och inte bara är här för att hälsa på Fina Familjen i några veckor. 
 
Men det är en fantastiskt härlig känsla då vi nu har all tid i världen att umgås när vi vill samt kan ställa upp och hjälpa till med barnbarnen när så behövs samt vara med till 100 % när de växer upp och utvecklas. 
 
Det är underbart att livet kan bli som förändrat från den ena tiden till den andra men det viktigaste är att vi själva kan styra vår tid och är tacksamma för att vi har den möjligheten.
 
Karlbergs Strand och slott...
 
 
På andra sidan Karlbergssjön ligger Kungsholms Strand
 
Tore, 8 år, förgyller min kärlek till hundar och han är hur mysig och gosig som helst att vara tillsammans med...
 
Karlbergsparken
 
Nu får vi se vad resten av dagen har att bjuda på men jag vet att den kommer att bli precis så mysig som vi gör den till vare sig mer eller mindre.
 
Stort TACK för att jag får ha det så här bra i livet och till dig min bloggläsare önskar jag en finfin tisdag och var rädd om dig och de dina! 

Kommentarer:

1 Birgitta S :

Härlig promenad även om det känns kyligt så gör solen så gott. Härliga dagar med barn o barnbarn o goa Tore .
Må så gott! 😍

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och det är riktigt härligt på alla sätt och vis 😍 Må så gott du också ❤
Annika i Stockholm Sverige

2 Karin:

Annika att leva sina dagar så som man vill är fint. Jag vet precis hur omvälvande det är att ta stora beslut. Bengt och jag har varit tvungna dels på grund av ålder men även därför att vi inte är så krya. Flytten från vår stora vackra Gotlandsgård trodde jag skulle bli svår men idag lever vi bra vid Vänerns strand omgivna av många av mina ungdomsvänner och nya trevliga grannar. Att inte kunna åka till Thailand var också svårt men minnena finns och vi lever här och nu och njuter av det. Du och Rolle gör så klokt när ni väljer att få uppleva era små barnbarns utveckling. Den möjligheten går inte i repris. Lycka till i ert nygamla svenska liv. Kramar från Karin.

Svar: Tack så mycket Karin för din fina kommentar och härligt att veta att ni också tar vara på livet efter era förutsättningar och behov så det goda fortsätter men i andra banor. Vi lever inte i all oändlighet och det gäller att ta vara på allt vi kan efter bästa förmåga. Vårt beslut att flytta hem igen nära familj en känns oerhört bra och Thailandsboendet förvaras i den goda minnesbanken. Må så gott båda två och stor varm kram till dig från mig ❤
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: