2020-01-28 ...och så blev det strand- och cykelvägspromenad i dag igen...

...då det är bäst att passa på medan chansen finns att njuta av stranden och havet i Huay Yang innan det är dags att lämna byn för gott den 16 februari.
 
Idag bjöd havet på fler men mindre vågor och klarare vatten och en skön bris.
 
Huay Yang Beach och Chan- och Thaisi Island syns tydligt idag...
 
Huay Yang Beach
 
Hat Wanakon
 
 
 
Utanför Wanakorn Nationalpark...
 
Hit men inte längre blev det idag...
 
Jag valde återigen att gå cykelvägen på 2,5 km tillbaka som börjar vid Visitorcenter alternativt från bron över flodmynningen...
 
Vackert collage av löv på asfalt...
 
Den här färgglada kurvan gillar jag och vid vattendraget brukar det hålla till en och annan stork av olika art...
 
Dagens vy från bron över flodmynningen...
 
Det blev skogs- naturstigen tillbaka igen och det här påminner så väl om en skogsväg i Sverige...
 
Stort TACK till mig själv för en mysig promenad samt till Enöga som bor i Wanakorn Nationalpark och som nästan alltid kommer fram och hälsar när hon ser mig.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin tisdag!

Kommentarer:

1 Anonym:

Snöstorm här, så jag slog följe med dig istället. Tack åter för en stunds avkoppling och vackra bilder.
Kram Gertrude ❤️

Svar: Det gjorde du rätt i Gertrude och jag kände att du var med mig 😍 Stor varm kram till dig från mig och ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Jessica:

Så vackert, men ska ni inte besöka byn igen alla människor, platserna där ni levt så länge? 😍

Svar: Tack så mycket Jessica för din kommentar men förmodligen inte då vi har siktet inställt på Fina Familjen till 100% och nya resmål framöver när så blir dags 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: