2020-06-03 Dotter Maria som PT samt lite shopping på stan

Efter min YogaFlow på ca 60 minuter på SATS idag kom dotter Maria för att visa mig hur man gör momentet marklyft rätt då jag vill lära mig det. Maria är både lugn och pedagogisk samt supertränad själv så nu vet jag hur jag ska göra för att få ett korrekt marklyft utan att ta skada av det.
 
I de flesta styrkemoment är det viktigt att man gör rätt så inte fel kroppsdel tar stryk, det vill säga den kroppsdel som inte ska belastas i själva momentet, bara för att man lastar på för tungt eller gör fel. Det ju onödigt att dra på sig skador för att man inte vet hur man ska göra utan bara gissar.
 
Maria visade mig även hur jag gör axelpress med skivstång rätt för att få optimal träning och även  lite andra moment eller allmänna tips så det kändes riktigt bra. Stort TACK min älskade Maria för det!
 
Efter lunchfikat tog jag T-banan in till T-Centralen för att besöka Alewalds på Kungsgatan, d.v.s deras outlet butik. Rulle köpte en tunn svart vindjacka av märket Craft där i går och priset var kraftigt nedsatt från 499 kr till 299 kr.
 
Jag behöver också en tunn vindjacka så jag köpte en likadan fast i min storlek förstås. Den kan man bara vika ihop till en liten boll och stoppa ner i väskan eller i fickan när det blåser småsnålt och man vill skydda kroppen mot vinden.  
 
De hade även Craft tunna toppar/T-shirt i olika färger för 99 kr istället för normalpriset 199 kr så det blev en sådan för min del också. 
 
Superlätt och tunn topp
 
Alewalds, en god affär...
 
 
Om man vill kolla på sport- träning- eller fritidskläder till kraftigt nedsatta priser är mitt tips att gå hit och dessutom är personalen där mycket trevliga att ha att göra med. Det vill säga bara fördelar med andra ord.
 
Stort TACK till alla inblandade som gjort min dag extra trevlig och till dig min bloggläsare önskar jag en mysig söndag.
 
 

Kommentarer:

1 Maria :

Snygg topp du hittade! Det var roligt att visa dig övningarna. ❤ och kul att du är så bra tränad nu med! Pok äe

Svar: Tack så mycket hjärtat och roligt att du tycker det🥰 Pok äd ❤
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: