2020-06-05 Just go for it och slut på träningsveckan samt fina maskrosor blev dagens naturbild...

Att träna fysiskt varje dag måndag - fredag är min arbetsvecka och det gör så gott både för knopp och kropp. För min del finns inga undantag från att träna så länge jag är frisk och att träna gör det lättare för mig att klara av att bli äldre och "bara" det är ju bonus. 
 
Måndag: Gruppträning Transformer som stärker alla delar av kroppen och har även ett högt tempo.
Härefter enskild styrketräning samt eftermiddagspromenad på minst 10 000 steg.
 
Tisdag: Gruppträning Cykling Intervall samt Absolution som tränar bålen, magen och balansen.
Härefter eftermiddagspromenad på minst 10 000 steg.
 
Onsdag: Gruppträning YogaFlow i 60 minuter och härefter lite enskild styrketräning samt eftermiddagspromenad på minst 10 000 steg. 
 
Torsdag: Gruppträning Cykling (Spinning) i grupp ca 40 minuter och enskild styrketräning  
samt eftermiddagspromenad på minst 10 000 steg. 
 
Fredag: Gruppträning Transformer och enskild styrketräning  
samt eftermiddagspromenad på minst 10 000 steg. 
 
Dessa träningspass gör jag varje vecka och dessa träningsrutiner gillar jag verkligen. Att dessutom äta och dricka hälsosamt innebär att det är okej att synda emellanåt med smarriga bakverk och ett eller annat glas vin. 
 
Detta är min livsfilosofi och så länge jag orkar och vill hålla på och tycker det är roligt kommer jag att göra det. 
 
Idag fick jag hjälp av Rulle att kolla så jag gör mina Marklyft rätt, som dotter Maria, instruerade mig i onsdags) och det gäller att börja lätt, för min del bara 25 kg, för att få in rätt teknik. Testade sedan även 30 kg och det gick också bra. Nu är det bara att köra på och öka vartefter sakta men säkert.
 
Kul att testa något annat och den här övningen är bra för rygg, ben och rumpa.
 
Att ställa sig rätt från början är viktigt...
 
...för att inte ådra sig onödiga skador...
 
 
Klart och sedan ner igen sakta men säkert på samma sätt som upp och börja om igen med nästa lyft...
 
På sena eftermiddagen tog jag en rask promenad strax innan kvällsmaten och ikväll ska det regna samt även under hela natten. Då känns det extra mysigt att kolla på film och mysa i soffan😊
 
Dagens blid blev bara på några vackra solgula maskrosor vid Igelbäcken.
 
Stort TACK för en återigen härlig dag och kväll och till dig min bloggläsare önskar jag en mysig fredag samt helg och i morgon är det Sveriges Nationaldag - Svenska Flaggans Dag och det ska vi fira på ett eller annat sätt förstås.
 
Tyvärr kommer vädret att vara lite ostadigt med regnrisk så någon större utomhusaktivitet lär det inte bli för vår del i vart fall.
 

Kommentarer:

1 Tiina:

Ja du...det är svårt att tro att du fyller 70 i höst! Vilken Stålmormor!! Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina för det men jag fyller bara 69 år i höst🥰Kram ❤
Annika i Stockholm Sverige

2 Tiina:

Hmmm...sorry!! Men det står att du är 69 år den 28. september 2019, står det fel då?

Svar: Ja det är fel Tiina så jag måste kolla och ändra i så fall. Jag är född 1951.😀
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: