2020-11-30 Pyttelite snö, -1 - 0 C, lite fysiskt träning samt härlig promenad...

I förmiddags var det dags att testa hur det funkade med min fysiska träning på SATS efter ett uppehåll på drygt 2 veckor. Jag känner mig så pass återställd från "förkylnings"viruset nu så det är  dags att börja med fysträningen igen.
 
Jag kommer bara att köra egenträning den här veckan och ingen gruppträning så jag kan känna på hur det går utan gruppträningspress och då blanda styrka med kondition. Idag blev det 2 km i roddmaskin och arm- och ben styrketräning och det kändes bara bra.
 
På SATS är det bra att träna, som jag tidigare nämnt, det känns tryggt då vi alla som gymmar där har stor respekt för en eventuell smittorisk och håller rejält avstånd till varandra samt rengör alla redskap med sprit som vi rör vid. Vore det inte så skulle vare sig Rulle eller jag träna där.
 
De nya restriktionerna avråder från att träna på gym och det har vi all respekt för men de som har vett går inte och tränar om man känner sig sjuk och det är inte heller tillåtet på SATS. Är man sjuk går man inte till gymmet helt enkelt det vet de flesta som fystränar. Vi som tränar går till gymmet för att hålla oss friska och starka och för att främja en god hälsa.
 
De som inte tränar vill gärna påpeka att det inte är bra att gå till gym nu under Pandemin men de skulle inte gå till ett gym även om det inte härjar någon Pandemi för det ligger inte i deras intresse att fysträna helt enkelt.
 
Men det finns alltid de som gärna vill framstå som ansvarstagande och påtala hur ansvarslösa vi som tränar på gym är fast man inte "får" under Pandemin men det är inte förbjudet utan bara en restriktion och den har vi som tränar respekt för och gör vad vi kan för att skydda oss och andra.
 
I dessa Pandemitider finns det som vanligt de som har mer fokus på hur andra beter sig än hur de beter sig själva men det är deras bekymmer. Jag har bestämt mig för att bara göra det jag kan för att skydda mig själv och mina medmänniskor så kommer någon för nära flyttar jag mig eller ber vänligt att de håller avstånd. Att bli aggressiv gentemot varandra är ingen bra idé utan vi bör istället visa respekt för varandra och ta våra rädslor på allvar utan att mästra. Frid och fred är alltid ett bättre alternativ.  
 
På eftermiddagen var det dags för min härliga långpromenad och den gick på Järvafältet, Jag hade givetvis med mig en påse med Vildfågelfrön som Gräsänderna vid Hästa Groddamm fick och det gillar när jag kommer och väller upp från dammen till land.
 
Lite snö ligger kvar på stigarna...
 
 
 
Det har inte bildats någon is på dammen ännu så fåglarna kan fortfarande komma åt alger och andra kryp att äta men de gillar mina Vildfågelfrön som ger dem extra nyttig fett för att de inte ska frysa.
 
Idag är det sista dagen i november och även den här månaden har försvunnit i ett nafs och har lämnat kvar fina minnen. Livet går vidare in i december i morgon och jag är lika tacksam för varje dag jag får att njuta av!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin måndag samt en ny fräsch vecka! 
 
 

Kommentera här: