2021-01-19 Tisdag och snön ligger kvar och dagen har bjudit på härliga fysiska aktiviteter...

Nu har jag äntligen kommit igång med min fysiska träning på allvar på SATS och dagen började med ett tufft cykelträningspass på ca 25 minuter med 3 stycken 4 minuters stående intervaller där vi skulle nå vår maxgräns och direkt därefter gruppträningen Absolution i 25 minuter som handlar om mag- och bålträning. Puh!
 
Igår gjorde jag ett Covid antikroppstest om det skulle visa sig att jag varit sjuk i Covid-19 via 1177 här i Kista med tanke på det långdragna förkylningsviruset som inte kändes som ett "vanligt" förkylningsvirus med snorig näsa etc.
 
Idag fick jag svar att jag inte har några antikroppar mot Covid-19 så därmed har jag inte haft Covid-19 så det kändes ändå bra att veta fast det hade varit ännu bättre att vara immun några månader mot denna otäcka virus förstås. Självklart följer jag restriktionerna så mycket jag kan för att skydda mig och min omgivning och det är bara att fortsätta hoppas på att jag inte drabbas av Covid-19 förstås.
 
På sena eftermiddagen tog jag en rask promenad på en dryg timme runt en del av Järvafältet och det är lika skönt varje gång. Framför allt nu när snön lyser upp fast det inte finns några lampor.
 
Hagen nedanför Eggeby Gård och Igelbäcken till höger...
 
Mitt inne skogen
 
 
Järvafältet...
 
En av broarna över Igelbäcken
 
Stort TACK till mig själv för en skön promenad och till dig min bloggläsare önskar jag en finfin tisdag!
   

Kommentera här: