2021-07-27 Järvafältet levererar - Groblad och Rönnbär etc....

Idag är det mycket varmt igen om ca +28 C men nu väntar vi på svalare temperaturer och så även regn. Förmodligen redan i natt eller i morgon och det behöver verkligen Moder Natur så det är bara bra.
 
Det gör inget att det blir lite svalare också som omväxling och jag är så nöjd med den värme och härligt sommarväder som vi har haft i juli.
 
En fin Grobladssträng på Järvafältet och som liten trodde jag det hette Grodblad och att grodorna gillade de stora lite kupade bladen. Det gör grodorna säkert men växten har inte fått sitt namn efter grodorna 😁
 
Inte så vacker växt men så fin och frodig och en härlig marktäckare...
 
Rönnbären börjar bli röda och det är ett tecken på att vi befinner oss i mittensommarperioden...
 
Vacker kontrast mot den blå himlen
 
 
Elljusspåret...
 
 
Favoritstenen att hoppa upp på för våra tidigare goa fina fantastiska schäferhundar Cimbo och Juni som for till hundhimlen 2007.
 
Arkivbild på våra älskade Cimbo och Juni som har gett oss många fina minnen genom åren
 
Hästa Groddamm
 
Den här mamma Gräsand tror jag gömt sina ungar i dikeskanten där en åder av vatten går mot dammen då jag tyckte mig höra små svaga pip från ungarna. Hon gick upp då och då från diket för att hålla vakt.
 
 
Härliga marker, Järvafältet och Granholmstoppen i sikte...
 
En åkerbädd med gula Käringtänder...
 
Snart hemma igen och vårt vackra Kista Torn tornar upp sig där borta med Victoria Tower bakom...
 
Stort TACK för en skön avkopplande promenad på ca 9 km i härlig sommarvärme med något svalkande svepande vindar.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin tisdag!

Kommentera här: