2021-05-09 Hansta Naturreservat - Väsby Sjöäng, Tranor, Grågås, Tofsvipa, Highland Cattle.....

Maria och jag struntade i att det regnade idag och tog en lång skön runda i Hansta Naturreservat på 7 km.
 
Vi gick till samt rundade Väsby Sjöäng vid Väsby Gård och fick se Tranor, Grågås, Tofsvipa och Kanadagås samt Rådjur i det fria livet.
 
En vacker Trana
 
Tranapar
 
'
Oj här blir det flyganfall från en arg Tofsmes när Tranorna kommer för nära hans/hennes revir
 
 
 
 
En fin Grågås
 
 
En hybrid, antar jag, av olika arter Grågås och en annan art...Rätta mig gärna! 
 
En stackars Grågås med skadad näbb...
 
Tofsvipa...
 
 
Vi fick också se Highland Cattle vid Väsby Gård och dessa maffiga kreatur som jag gillar skarpt.
 
Highland Cattle vid Väsby Gård
 
Väsby Gård
 
Vitsippa med lite rosa inslag
 
 
Söta sippor... 
 
Ett hav av Vitsippor bland Hasselbuskar...
 
 
 
Inga sippor här bara mossa och gräs... 
 
Dagens härliga runda på 7 km i Hansta Naturreservat
 
Stort TACK min älskade Maria för en mysig långis och till dig min bloggläsare önskar jag en skön söndag! 

Kommentarer:

1 Maria :

Vad fina bilderna blev! Tack för mysig prommis 🥰 pok äe!

Svar: Tack så mycket hjärtat och alltid lika mysigt med dig🥰 Pok äd ❤
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: