2023-01-26 Edsviksrundan på 14,83 km med sol från en klarblå himmel, +3 C...

Vilken fin eftermiddag vädret bjöd på idag, sol från en klarblå himmel och ca +3 C och då det är torsdag är det dags för Edsviksrundan. Det har varit mildgrader i några dagar nu så all snö är borta och isen i Edsviken ligger bara som ett tunt lager blandat med öppet vatten. 
 
Vid strandkanten längs Tegelhagens strandpromenad kommer det lustiga ljud från isen som om det var flera 100 syrsor som ljudade i omgivningen och vatten porlade upp från hålor i isen. Riktigt läckert att se och höra!
 
Kolla videon med ljudet på....
Älgen vadar nu i vatten...
Igelbäckens Naturreservat
 
Jag hade tagit med mig 1 kg Vildfågelfrön i ryggsäcken som jag delade ut till Gräsänderna i Igelbäckens vid Ärvinge och det gillades av dem alla!
 
Mums med Vildfågelfrön!
Dagens härliga runda
 
Stort TACK för en skön långrunda och till dig min bloggläsare önskar jag en trevlig torsdag!

Kommentera här: