2012-11-06 Pumpa i sockerlag till oss från Neds mamma

På eftermiddagen kom Ned med en tallrik pumpa som var kokt i sockelag och som hennes mamma lagat till oss. Ned ville ha tillbaka tallriken då hennes mamma och lilla dotter om 2 år väntade hos Oj's dotter Käus make som är vakt hos oss i mellanåt.
 
Jag gick dit och tackade Neds mamma för pumparätten och hon kom fram och gav mig en kram och Neds dotter var lite blyg men blåste "slängpussar" till mig. Jag blev jätteglad över det då jag förstår att Ned och hennes familj tycker vi är bra att ha att göra med och det betyder mycket för oss.
 
Pumpa kokt i sockerlag 

Kommentarer:

1 Maria:

Vad snällt av henne! Hälsa till Ned och Oj från mig :) kram

Svar: Det ska jag göra så blir de glada. POK ÄD
Annika Thailand

2 Birgitta:

Vad snällt av henne och roligt för er man vill alltid att de man anlitar och har att göra med ska tycka att man är vettig och trevlig särskilt i ett annat land där man faktiskt kan göra bort sig pga kulturkrockar och saker man inte vet som är underförstådda.
Tack för en blogg som är en riktig resehandbok!

Svar: Tack Birgitta för din kommentar och respons!
Annika Thailand

Kommentera här: