2014-11-30 Ny Plantshop i Huay Yang

Ned beundrade min nya gröna växt med den röda svärdliknande röda blomman som jag köpt i Dan Singh Khon för 150 baht. Hon berättade att det finns en Plantshop i Huay Yang där de säljer ananasliknande växter för 20 baht och uppåt.
 
För att hitta dit kan man köra Popsvägen (mot motorvägen) och precis efter Rosa huset, mitt emot Isfabriken, tar man av till vänster sedan till höger ett kort bit och så är du där.
 
 
 
 
Mina utvalda plantor
 
 
De flesta plantor där ska ha mest skugga eller lite sol och det finns många fina och ovanliga plantor att välja på. Jag fastnade, konstigt nog, direkt för en planta med en fin ståtlig röd bilomma samt två plantor till med annorlunda teckning på bladen som passar bra på altanen under tak. Det fick även bli en planta med röda blommor som däremot kan stå i solen hela dagen utan problem.
 
Plantshopen är verkligen värt ett besök så jag tack snälla Ned för tipset! 

Kommentarer:

1 Oslofru:

Härligt! Hoppas du får en fin start på december! :)

Svar: Tack så mycket för din kommentar och jag önskar dig detsamma!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Titti:

Den måste besökas, kanske behöver mitt blomförråd utökas.
Få se hur de klarat sig borta hos Wan, hittills har det alltid gått bra.
Kram Titti

Svar: Klart att du ska gå dit Titti och botanisera! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Christina S:

Roligt med ny plantskola! Ser ut att ha lite annorlunda växter. Måste besökas!

Svar: Ja där tror jag du skulle gilla att botanisera Christina:-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: