2017-01-12 I Bangsaphan är det däremot katastrof och stort hjälpbehov finns...

I vår närliggande (ca 6 mil) stad söder över, Bangsaphan är det däremot katastrofläge och stora hjälpinsatser behövs. De har drabbats hårt av översvämningen från både regnet och den damm som svällt över och/eller fått en skada. Staden ligger som i en sänka och husen står i vatten och många vägar är förstörda.
 
Bangsaphan Hospital...(Bilden lånad från Bangkok post)
 
http://m.bangkokpost.com/photo/photo/1178297/bang-saphan-damage
 
Mrs Paweena, ägare av Surin Beach, tar tacksamt emot hjälp av alla som vill hjälpa henne att hjälpa.
 
Om ca 2 dagar kommer de att köra ner den hjälpsändning som de samlat in och Bangsaphanborna har behov av:
- Hygienartiklar 
(blöjor, bindor, tandborstar ....)
- Välling för olika åldrar
- Lakan
- Handdukar
- Sänglinne
- Mediciner, plåster, Jod etc
- Madrasser
- Allt som finns i ett hem, många har ingenting kvar!
 
Idag var jag på Pop Shop och köpte, Jod, alkohol för desinficering av sår och plåster. När Mook hörde att jag skulle skänka detta till de behövande i Bangsaphan gav hon mig dels rabatt samt lade med tre stora förpackningar med Thaibalsam för att lindra värk. Det bjöd hon på för Bangsaphanbornas skull och det tycker jag var fint gjort av henne.
 
Rulles och min hjälpinsats till Bangsaphanborna... 
 
 
 
Jag cyklade iväg med min hjälppåse till Surin Beach restaurang och lämnade påsen till Mrs Paweena som blev mycket glad och sa att hon tycker att vi faranger som vill hjälpa har ett mycket stort hjärta.
 
De lägger ut info på facebook.com/SurinBeachHuayYang och vill du ta kontakt: Mobil 081 850 2140
 
Mrs Paweena tar emot din hjälpinsats för att hjälpa Bangsaphanborna...
 
Surin Beach
 
Det är mycket naturligt skräp på stränderna och vännerna Peter och Susanne, som bor på Surin Beach, har erbjudit sig att hjälpa till att städa undan det. Mrs Paweena tycker det är bättre att avvakta till ovädret helt dragit bort och då kommer hennes personal att städa upp och även jämna till sanden på stranden.
 
 
På vägen hem kom en liten regnskur men det skulle det göra idag enligt väderprognosen så det var ingen överraskning :-D
 
Vill du hjälpa Bangsaphanborna har du möjlighet att göra det nu.<3  
 
 

Kommentarer:

1 Ann-Sofi:

Hej Annika! Vi har en extrasäng här i huset som vi inte längre är i behov av Tror du det något de vill ta emot om vi kör dit den?

Svar: Hej Ann-Sofi och visst tror jag att de vill ta emot den. Ring Paweena 081-850-2140 och kolla om du vill vara säker.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Susanne Eliasson:

Hej Annika,
Tack för en trevlig pratstund i dag det är alltid lika inspirerande att dela tankar med dig.
Det känns kul att så många vill stödja insatsen att hjälpa människorna i Bangsaphan och jag tror att dina inlägg som beskriver på ett bra sätt vilka behov som finns är till nytta.
/Susanne

Svar: Tack så mycket Susanne för det och jag tycker detsamma som du. Det är mycket inspirerande och trevligt att byta tankar med er båda <3 Jag hoppas att hjälpen blir givande till Bangsaphan främst men var och en får hjälpa den eller de som de anser behöver hjälpen bäst. Kram till er båda!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Har gått igenom hemmet ikväll.
Vi har en hel del att skänka.
Far till Surin Beach med det imorgon.
Kram Titti

Svar: Tack Titti och toppenbra! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Ann-Sofi S12 Jasmin:

Tack Annika då kollar vi också igenom om vi även har annat vi kan plocka ihop från huset och hör av oss till henne.

Svar: Tack så mycket själv Ann-Sofi och det gör ni rätt i :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: