2018-08-02 Livia idag - piggare och piggare...

Innan strandlångisen idag besökte vi goa fina Livia och gjorde rent i hennes bur och fyllde på med dricksvatten. Hon är pigg och blev mycket glad över besöket och viftade på svansen och knorrvade hela kroppen som en liten toka och ville ha hundgottaremmar. Självklart ville hon ha en massa kärlek också.
 
Jag hade med mig ett ägg, ett tips som jag fått av Ulla, en av mina bloggläsare, och det gillade Livia och slickade i sig ägget direkt. Tack snälla Ulla för tipset!
 
Ett rått ägg gillade Livia och slickade i sig det direkt...
 
Vi lämnade henne och lovade återkomma när det var dags för hennes lunchmat...
 
Hejdå goa fina Livia...
 
Efter strandlångisen träffade jag på Tui som höll på att mata hundarna vid området Blue Marin. Jag erbjöd mig att ge Livia hennes mat så han gav mig en påse med ris och köttblandning, en tablett för att förbättra Livias blodvärden samt en korv att stoppa den delade tabletten i.
 
Livia var så hungrig och ivrig att äta att hon slök korvbitarna med tablettdelarna i ett nafs och kastade sig sedan över den ljumma maten med ris och köttblandning. Jag blandade i det uppblötta torrfodret hon fått av mig och nu gick det bra att äta det också.😊😋  
 
I morgon bitti åker vi till Bangkok med Maria och först på måndag kan jag besöka Livia igen. Det vet Tui så han fixar allt runt henne under tiden. Det känns tryggt att veta och Tui är en klippa och hoppas han aldrig tröttnar på detta hunderiarbetet som han sliter hårt med varje dag. Det är beundransvärt! 😍
 
 

Kommentarer:

1 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Vad fint att Livia mår bättre.
Ja Tui gör ett fantastiskt arbete.
Hoppas "vår" Semla mår bra på Chortip Villa.
Ha det så trevligt i Bangkok.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti för din kommentar och hälsning! Kram tillbaka <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Jerry:

Stort Hjärta till er ALLA som hjälper de "Små" liven så bra

Svar: Tack så mycket Jerry! <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anette:

Härligt att Livia är på bättringsvägen. Vi ger vår hund en rå ägg gula gå och då, det är bra och där finns många nyttigheter i rå ägg gula som kan tex ge glansig päls. Ha det finfint. Kram

Svar: Tack så mycket Anette för din kommentar och det gav vi våra schäferhundar också då och då. Ha det fint du också samt kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Mia:

Kanon Annika ! Ägg är ju jätte bra för henne

Svar: Tack så mycket Mia och jag ska kolla henne i morgon igen och då får hon ägg igen 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: