2018-08-07 ....och så lilla tiken Livia igen...

På eftermiddagen cyklade jag ner till Wat Samut för att ge Livia sin mat som jag lovat Tui att göra då han själv inte kunde göra det idag. Hon fick också sin tablett för att öka på blodvärdet.
 
Tiken Damm, som håller till på tempelområdet, känner direkt igen ljudet från min cykel när jag parkerar vid det första huset på tempelområdet och inte vid Beach Club där Damm håller till. Det är flera hus emellan så hon måste ha en mycket bra hörsel och hon vet att jag alltid har något gott med mig till henne när jag är där i området.
 
Så även den här gången så hon kom och mötte mig på väg till Livia och fick därmed lite torrfoder och mjuka godispinnar. Hon följde sedan med mig till Livia då hon var intresserad av vad jag hade för gått i plastasken som nu var ämnad åt Livia. 
 
Livia blev ännu gladare idag när hon såg mig och pratade på hundspråket så jag kände mig mycket välkommen.
 
När jag rengjort hennes bur och bytt hennes dricksvatten bjöd jag henne på lätt uppblött torrfoder, ett rått ägg, kokt ris samt korv från 7 Eleven och hon åt med mycket god aptit. Hon orkade inte äta upp allt utan lämnade lite och det är okej för då vet jag att hon är mätt.
 
Som efterrätt fick hon en Chicken Jerky som är bra för hennes tänder att tugga på och den gillade hon verkligen. Lite mjuka godispinnar på det också för det är roligt att "skämma bort" henne lite. Den stackars tiken har inte fått vare sig det ena eller det andra under sin livstid så nu är det fest nästan varje dag och det är underbart att se hur lycklig hon är det lilla livet.
 
"Mmm vad har du för gott i handen då?"....
 
Gott för hundar samt bra för deras tänder att tugga på...
 
Mums vad gott med Chicken Jerky...
 
 
Här tuggas det febrilt...
 
Det blev mycket tid till kärlek också förstås...
 
"Har du något mer?" "Va, ska du gå redan igen? " 
 
Damm väntar utanför buren då hon också vill ha både kärlek och uppmärksamhet. Hon och jag är också bästa kompisar 😍
 
När jag lämnat Livia följde Damm med mig till min cykel och på håll hörde jag att Livia tjöt och började yla efter mig och det har hon inte gjort hittills. Mitt hjärta brister nästan och jag fick stålsätta mig att inte gå dit igen och trösta henne 😍
 
Tänk att ett sådant litet liv kan skänka så mycket glädje och lycka och det känns så fantastiskt att få göra det här för henne och se hur hon bara blir bättre och bättre. Hoppas verkligen hon får stanna kvar där på tempelområdet och få springa fritt framöver. 
 
Jag träffade Tui på vägen hem och han ska göra vad han kan för att Livia ska få vara kvar men det är tempelchefen som bestämmer och fattar beslut hur det blir med det. 
 

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Det går fort att förlora sitt hjärta till djur 😊💕/ Elisabet

Svar: Ja Elisabet det har jag erfarit ett flertal gånger i livet❤💕
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Titti/Umeå/Huay Yang.:

åh vad jag hoppas hon får stanna kvar på tempelområdet eller komma till någon som kan ta bra hand om henne.
Hon ser så snäll ut.
Förstår ni blivit goda vänner.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti och vi får hålla tummarna för hennes skull 😍 Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Mia:

Underbara Livia o du!,, så underbart att se. Jag tror inte hon är så gammal om man se på hennes tänder .
TACK FÖR ATT DU FINNS DÄR FÖR HENNE

Svar: Tack så mycket Mia för det😍 Tui tror hon är knappt 2 år. Livia och de andra hundarna är värt det bästa och det är underbart att vi kan ge dem det tack vare er och Huay Yang Dog &Cat Rescue.😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Birgitta S:

Hoppas att hon får stanna kvar. Då får hon det bra förstår att det var jobbigt för dig att gå därifrån. Skönt att hon har dig och Tui.
😍 må så gott

Svar: Det hoppas vi också Birgitta för hennes bästas skull! Må så gott du också samt kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: