2018-12-22 Huay Yangs egna Trash Hero Team...

Idag kl 09.00 ville Peter Huai Yang (Ratchadate) ha hjälp av oss faranger tillsammans med thailändare att städa stranden nedanför Wat Samut och till Nationalparkens slut.
 
Så klart vi ställer upp på det Rulle och jag, Maria och Janne, Lars, Git med flera faranger samt Peter Huai Yang och King samt personal från militären.
 
Det är alltid roligt att hjälpa till när vi har möjlighet för det är trevligare med en skräpfri strand att promenera på. Det ligger därmed både i vårt och thailändarnas intresse att vi kan hjälpas åt att göra det skräpfritt tillsammans på det här trevliga sättet. Det skapar en samhörighet som bara är positiv för oss alla som bor och vistas i Huay Yang😀.
 
Delar av vårt strandstädteam och teamledare var Peter Huai Yang (Ratchadate)...(Bilden har tagits med min kamera av en servitris från den lilla strandrestaurangen)
 
Nästan vindstilla på stranden idag så det blev riktigt varmt och svettigt då endast en svag vind gjorde sitt bästa för att svalka ner oss...
 
Peter Huai Yang (Ratchadate)...
 
Teamet städar på...
 
 
Här inne i skuggan fick vi en vilopaus... 
 
...och här kommer militären med kalla dricksvattenflaskor till oss alla samt tar hand om våra välfyllda sopsäckar...
 
Återigen en vattenpaus...
 
Vi fortsatte framåt och norrut för att städa stranden utanför nationalparken...
 
...och här kommer "min" Coffee som bor i nationalparken för att få lite gotta av mig som jag givetvis hade med mig...
 
Städteamet för dagen och Peter Huai Yang gullar med Coffee som var nyfiken på oss alla...
 
Vi avslutade med en vattenpaus efter ett väl utfört städningsarbete och härifrån fick vi alla skjuts tillbaka på flaket av 2 Pickup till utgångsplatsen nedanför Wat Samut och Baan Talaywhan Resort. 
 
Jag fick sitta på flaket med Peter Huai Yang och King...
 
King och Peter Huai Yang...
 
King tog en bild på mig med min kamera...
 
Djungelvägen mellan Universitetsområdet och Wanakon Nationalpark är skumpig värre och på sina ställen en massa vattenfyllda sänkor...
 
På den första Picupen sitter Rulle, Maria och Janne, Git med flera...
 
 
Tack för skjutsen tillbaka...
 
Stort TACK till alla i städteamet för ett väl utfört städarbete samt en mycket trevlig samvaro!  
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig lördag och var rädd om dig och de dina.

Kommentarer:

1 Yvonne S:

Så fint ni gör allihop. 👍 Jag kommer ner om en månad och då ska jag självklart hjälpa till! God Jul & Gott Nytt År! 🎅🏼⛄️🤶🏻 Kram 😘

Svar: Tack så mycket Yvonne och du är så välkommen hem till HY samt God Jul & Gott Nytt År tillbaka :-D Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: