2018-05-16 En upplevelserik dag på stranden Hat Wanakon...

Härliga onsdag och återigen är det dags för dagens strandlångis och nu får vi se vad den har för trevligheter att bjuda på 😀
 
 
 
Sikhaao gjorde mig sällskap en kort bit men sprang sedan hem igen till mamma Lillflickan och Berta...
  
 
 
I höjd med Wanakon Nationalpark trixade jag lite med min midjeväska och plötsligt kom Svartvit farande och blev överlycklig av att se mig. Hon har slutat löpa nu tur nog och jag hoppas ingen har hunnit para sig med henne. Jag har pratat med Tui på Huay Yang Cat&Dog Rescue och han ska kolla upp om hon har någon ägare eller inte och förhoppningsvis se till att hon blir kastrerad inom kort.
 
Mysiga goa Svartvit som har blivit en av mina bästa hundkompisar...
 
 
Svartvit följde med mig en bit norrut och hon insåg att hon var inne på ett revir där hon inte var välkommen och tittade hela tiden mot parken. Det gjorde jag också för jag var lika orolig som hon att Enöga, som inte är snäll mot inkräktare utan en riktig bitch, skulle komma farande.
 
Det gjorde hon också och Svartvit såg henne först och vände på en femöring och rusade tillbaka och Enöga var på väg mot henne i full fart. Jisses tänkte jag hoppas Svartvit hinner undan annars blir det väl slavsylta av henne. Svartvirt är ung och lätt i kroppen och Enöga en äldre tik men otroligt snabb. Svartvit sprang för glatta livet och när hon kom utanför reviret låg Enöga några meter bakom henne men Enöga gav då upp. Svartvit stannade till för att försäkra sig om att Enöga gett upp och hon sprang sedan hem till sig.
 
Puh, vilken lättnad och mitt hjärta åkte sakta ner från halsgropen och lade sig till rätta i bröstet igen.
 
En stolt Enöga kom springande fram till mig och var bara lite andfådd men lycklig över att ha jagt bort en inkräktare så fint. 
 
Skönt att "svalka" sig efter språngmarschen...
 
Nu var ordningen återställd enligt Enöga och hon hängde med mig på promenaden...
 
 
 
Här lyckades jag få en fin bild av fågeln Pacific reef Egret som hade fullt upp att hitta föda och den sträcker på sin långa hals...
 
 
...alternativt drar ihop den... 
 
 
 
Enöga och jag har fått sällskap av Goldie också, en snäll och beskedlig hanne...
 
 
Fiskyngeljakt på gång...
 
Vilket härligt liv för en frisk hund...
 
 
 
Vackra vita bulliga stackmoln över Burmabergen...
 
Krabbmark...
 
Krabborna har fixat små sandbollar som de kastat upp från sina hålor i sanden...
 
Prydliga små sandbollar...
 
Olika snäckor...
 
Ett gäng vackra snäckor...
 
En ordningsam krabba som tillverkat små fina sandbollar...
 
De här krabborna är inte lika ordningsamma utan har bara kastat upp sanden lite huller om buller..
 
Även bland djuren finns det de som är mer ordningsamma än andra...
 
Molnen är lite rosafärgade idag vid horisonten...
 
Spår från flygplan...
 
Spår från en traktor...
 
När jag kom tillbaka till slutet av nationalparken kom Svartvit springande till mig igen på stranden så hon måste haft koll på mig. Fritt läge då Enögas revir inte når hit...  
 
Svartvit en underbart härlig hund 😍 
 
 
Den här gången följde hon inte med mig ända fram till Bertas revir som sist utan sprang hem till sig en bra bit innan...
 
 
Snart hemma igen...
 
Stort TACK till mig själv och "mina" goa fina vovvar för en härlig strandlångis som även idag bjöd på det ena och det andra i både trevligheter och glädje samt dramatik.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig onsdag vad du än hittar på eller har för dig😀
 
 

Kommentarer:

1 Islycka:

det ser fantastiskt ut

Svar: Tack så mycket 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Hej känner du Niklas Persson från Råå. Vi ska flytta till Thailand och tar tacksamt emot råd o tips Kicki o Lars

Svar: Hej, Nej det låter inte bekant och det är svårt för mig att lämna specifika råd när jag inte känner er eller vet vilka tips ni behöver. ☺
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Elisabet Lundqvist :

När jag kommer hem från jobbet brukar jag lägga mig i soffan en stund och blunda och lyssna på vågorna från dina filmsnuttar. Ljuvligt 😊 / Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet och då är du ju samtidigt här☺😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anonym:

Hej Annika vilken härlig blogg idag. Jag lääängtar. Vi ses i juni
Kram på er från Susanne O4 😍

Svar: Tack så mycket Susanne för det och jag förstår att du längtar😁☺ Trevlig resa och välkommen till Huay Yang samt kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Anonym:

Tack Annika för underbara bilder på hundar och hav. Jag utbildar i HLR idag och har nu lunch, så jag måste titta vad Annika har lagt in. Härligt! Nu ska vi fortsätta trycka och blåsa. Ha en finfin cykelträning. Kram Anette

Svar: Tack så mycket själv Anette och lycka till med din utbildning! Kram<3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: