2018-11-08 Wellington Botanic Garden med växter från olika delar av världen och fantastiska rosor i mängd...

Nu känner jag mig mycket glad och nöjd för jag älskar plantor och växter av olika slag och det är så njutningsfullt för mig att vara omgiven av vad naturen har att bjuda på...
 
 
 
Rhododendron så vacker!
 
 
Coolt träd med flera stammar i knippa
 
Rhododendron...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En liten blomma som inte hör hit men den ville väl vara i centrum...
 
 
Tree Aloe..
 
 
 
 
 
En engelsk Ek...
 
 
 
 
 
Mistel...
 
 
 
 
Del av toppen...
 
...och övriga stammen...
 
 
 
 
 
Vi går vidare vid Glenmore Street och in till Lady Norwood Rose Garden...
 
 
 
 
...och här kommer rosor av alla de slag och färger, helt fantastiskt!
 
 
 
 
 
 
 
Hot Chocolate...
 
 
 
 
Här sitter Rulle och väntar tills jag är klar med att gå runt och beundra alla dessa rosor. Han är inte lika intresserad som jag och sitter hellre och och njuter av lite benvila...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi lämnade Rosegarden och gick vidare ner mot stan...
 
 
Vackra färger...
 
Se vidare nästa blogginlägg...

Kommentarer:

1 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Kul läsa era blogginlägg varje morgon.
Vilka vackra rosor speciellt den på tredje rosbilden.
Brukar alltid gå till Trädgårdsföreningen när jag är i Göteborg.
Där finns också fina rosor.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti och de där rosorna var något mycket speciellt samt kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Tiina:

Ja! Den tredje rosbilden gillar jag också bäst! Den är sååå läcker! Det finns så mycket fint i vår Herres hage! Jag skulle absolut också velat besöka botaniska trädgårdar där borta, gillar att titta på och fota blommor, växter och träd, precis som du...
Tack för alla fina bilder och berättelser, igen! Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket själv Tiina för din kommentar och respons och det är alltid roligt att få uppskattning samt en del av er bloggläsare delar mina intressen 😍 Kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: