2018-11-11 En promenad i sakta mak i centrum av Auckland...

När vi lämnat vår Tendergick vi upp till Queen Street, ca 5 minuters promenad och för den som gillar märkesvaror/kläder är detta ett eldorado för här finns all de mest kända märkena som Dior, Armani, Prada etc. etc. 
 
Nu är vare sig jag eller Rulle särskilt intresserade av det och jag är ingen shoppingmänniska som måste kolla i varenda affär ifall att jag skulle få lust att köpa något. Nej, behöver jag något särskilt ser jag till att handla det då och inte spontant. 
 
Det jag gillar mest att titta på i städer är specifika hus som har en särskilt arkitektur, vacker fasad eller är annorlunda på annat sätt. Jag älskar också vackra parker eller naturområden med mycket plantor, växter och ovanliga träd eller buskar. 
 
Auckland är mycket utspritt på en stor yta med hav på båda sidor så det är svårt att få en rättvis bild på foton i vart fall.
 
Lite stadsbilder och från den fina lilla parken blev det i vart fall😀
 
 
Queen Street
 
 
 
 
Jättetomte, nu är det jul igen....
 
 
 
Kolossala träd finns i i den här parken också...
 
 
 
Kolla in rötterna! jag var tvungen att se att det inte var stora stenbumlingar...
 
Det här kan man kalla rotsystem...
 
Jag bad Rulle sätta sig på en rot för att visa hur stora rötterna är...
 
...och de här jättegrenarna hänger lågt så här fick vi ducka...
 
Vad sägs om det här trädet då?
 
Nu är parken slut...
 
Här tar grenverket också över...
 
Ett grenstöd behövs...
 
Att gå på gångvägen går inte utan antingen får man klättra över trädet eller gå en annan väg...
 
 
Spiran på ett utkikstorn över staden...
 
Nu är vi framme i hamnen igen där våra Tenderbåtar går tillbaka till fina båten...
 
 
När man går in i hamnområdet måste man visa sitt Seapass samt legitimera sig...
 
Se nästa blogginlägg...

Kommentarer:

1 Anonym:

Roten på trädet ser nästan ut som en halshuggen krokodil. Kram Gertrude

Svar: Men fy då Gertrude det låter läskigt 😲 Härligt med livlig fantasi samt kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S :

Vilka rötter ! Förstår att du o R valde att se stan inte shopping. Det finns överallt varför resa så långt för att gå o shoppa. Må så gott kram !

Svar: Tack så mycket Birgitta och jag håller med dig till fullo när det gäller både jätterötterna och shoppingen 😊😀 Må så gott du också samt kram tillbaka😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: