2018-10-01 Bye bye september och välkommen oktober- ny månad nya möjligheter...

Så har vi då lämnat september, en härlig upplevelserik månad, och klivit in i oktober, ny månad och nya möjligheter😀 
 
Idag utgick min strandlångis från stranden via Sukta Resortvägen och när den mysiga hundgosestunden var över för tillfället upptäckte jag att strandens bredd krympt markant. Jisses vilken skillnad mot i torsdags och även vågorna har återigen ändrat riktning och kommer mer och mer från nordost. Nordostmonsunen är därmed i antågande på allvar.
 
Idag kändes det lite svårt att välja dagens favoritbild från strandlångisen, d v s den bild som ska ligga först i bloggen.  
 
Men denna blev dagens favoritbild, en krabba som inte hann gömma sig och ville utmana mig lite...
 
Vågorna har vänt upp mot norr lite till idag...
 
 
 
 
Här försökte jag fånga en Stingrocka på bild men den ville inte ligga still eller komma upp längre mot ytan...
 
Inte mycket strand att gå på idag om man inte vill kliva bland klängväxterna förstås...
 
Här kom ett parti med bredare strandsnutt...
 
 
 
 
 
 
Den här bilden gillar jag också lite extra för det ser så friskt ut med flaggan och havet i kombination...
 
 
Den yttre klippgränsen gick inte att nå idag på grund av den höga vattennivån och framöver kommer det att bli ännu högre vattenstånd...
 
 
 
Den fina krabban som gjort sig stridsberedd...
 
 
 
 
 
En strandad kokosnöt, men det är bara skalet kvar...
 
 
Här gällde det att inte snubbla över klängväxterna i vattnet...
 
Häng med får du själv se....
 
 
 
 
Stort TACK till mig själv för en härlig strandlångis och nu gäller det att passa på att gå här på stranden medan det ännu finns en strand att gå på men då barfota eller med strandtofflor på fötterna...
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en fantastisk måndag, den första dagen i oktober!
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Tack för att jag fick följa med dig på promenad. Så härligt vattnet kändes mot mina ben. Väl mött en annan dag. Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket själv Gertrude för att du ville hänga med på promenaden visuellt i vart fall 😍Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Annika :

Stingrocka..😲 Är de vanligt förekommande så nära stranden?

Svar: Kan vara Annika och det är den andra jag sett så nära stranden. Här i tropikena får man se sig för i samband med havsbad😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Birgitta S:

Härliga bilder sköna krabban som utmanade dig. Bra att någon är i varmt klimat o travar i sand. Må så gott!

Svar: Tack så mycket Birgitta och här skulle du trivas gott i skön värme 😊 Må så gott och stor varm kram till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Tiina:

Oj, stingrocka! Eller var det två stycken? Lite svårt att se på bilden. Vad spännande att höra om er kommande resa! New Zealand har alltid varit mitt drömresmål! När åker ni? Ni ensamma eller med delar av Fina Familjen? Kram, Tiina

Svar: Det var en stor stingrocka Tiina, så vitt jag kunde se, och tyvärr ville den tydligen inte vara med på bild :-D Vi lämnar Huay Yang den 16 oktober och mer info kommer via min blogg framöver. Det är bara Rulle och jag som åker denna gång :-D Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Jannike & familjen D:

Så underbart ni har det.. 😍 Vi här hemma i höstrusket får njuta av tanken iaf.. 😅🙏

Svar: Tack så mycket Jannike och jag tycker om hösten i Sverige med de vackra färgerna men värmen här gillar jag mest 😎😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: