2018-10-04 Oj idag ligger havet på!

Det blev strandpromenad på eftermiddagen idag också och jag utgick i från Wat Samut. Sandstranden är nästan obefintlig och för att gå på stranden måste man gå över klängväxterna utom på ett fåtal ställen.
 
Idag styrde jag mina steg söderut och gick Huay Yang Beach och sedan Dolphin Beach och tillbaka. På Huay Yang Beach träffade jag på Lilleman, förutom Damm förstås och så även de andra goa fina strandhundarna.
 
Vår dotter Maria har Lilleman som fadderhund och det är en mycket go och pigg samt trevlig hanhund som helst vill ha all uppmärksamhet själv.
 
Min favoritbild för dagen och dotter Marias favorithund goa fina Lilleman som hon är fadder för...
 
Vågorna ligger på och stranden är minimal idag...
 
 
 
Hej Lilleman, varför står ditt ena öra upp? Jo för det blåser så mycket....
 
 
Här gäller det att inte snubbla på klängväxterna....
 
 
Dolphin Beach för dagen...
 
Vid Poms restaurang fick jag sällskap av goa fina tiken Lusia...
 
Här vid området Villa Aruna får man gå på en smal remsa ca 1 meter över havsytan...
 
 
 
Ett nytt vackert smyckat andehus längst ute på udden efter Villa Arunaområdet... 
 
Fiskebåtshamnen, nu med fritt flöde för fiskebåtarna att ta sig både ut och in i hamnen...
 
 
Stenpiren mellan Dolphin Beach och Jacks Beach...
 
 
Stranden är helt borta hitom Jackspiren...
 
 
Goa fina Lusia, mitt vovvesällskap idag...
 
När Lusia och jag var nöjda gick vi tillbaka norrut igen och Lusia gick hem till sig vid Pom´s. Jag valde sedan att gå strandvägen tillbaka till Wat Samut som var enklare att gå idag.
 
Stort TACK till mig själv för en skön promenad samt till mina fyrfota hundvänner för att ni förgyllde min promenad extra mycket idag.💕
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin torsdag var ni än befinner er på vårt vackra jordklot!
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Klängväxterna bildar nästan som ett nät,tänk att bli fångad av en klängväxt. . Är det dom som kallas Morning glory? Tack för dagens promenad och en kram Gertrude.

Svar: Klängväxterna är både vackra och kan trassla till det för fötterna Gertrud och tack själv för att du ville följa med samt jag tror det är Morning glory. Den liknar den i vart fall. Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Maria:

Lilleman ser pigg och fin ut ❤ saknar honom mycket! Vad lite strand det är nu, vilken skillnad mot den breda strand vi hade i somras. Fin Lusia är med 😍 saknar er o alla vovvar. Pok äe

Svar: Mmm mitt hjärta och Lilleman och de andra vovvarna saknar dig och vi också förstås 😍 Pok äd ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Www.mrskjellstrom.se:

Woow vilken underbar plats 😍
Vilken fin hund den mörka var

Svar: Tack så mycket för din kommentar!😁😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 iseedee:

Det ser himla vackert ut, trots att det ser väldigt blåsigt ut. Vilka spännande växter på stranden, sådant har jag aldrig sett förr.

Svar: Tack så mycket Iseedee för din kommentar och klängväxterna heter Morning Glory och är mycket vanliga på stränderna här i Thailand 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: