2018-10-06 100 % skvalande regn och skönt morgonmys på vår altan...

Regnet fortsätter att falla idag också och har gjort mest hela tiden sedan igår med smärre avbrott.
 
Idag blir det vila för kroppen efter cykelträningen igår och det känns det väl motiverat för mig att bara sitta och mysa på altanen och lyssna på regnet därutanför eller småpyssla med ditten och datten inomhus.
 
Härligt att själv få möjlighet att välja vad jag vill göra oavsett om det regnar eller inte. Jag älskar verkligen det här fria ljuva livet och jag är både glad samt tacksam över att ha det så här bra! 😀
 
Här sitter jag och myser i det dunkla morgonljuset för dagen och lyssnar på regnet och de ljud som hör till i vår närmaste omgivning...
 
 
Regnet öser ner idag också och än så länge ligger de grå regnmolnen kvar...
 
Den här två låtarna tillhör mina favoriter när det är dags för att bara chilla...
 
Enjoy!
 
 
 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en njutningsfull lördag samt tack för att du läser min blogg! 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Helt rätt att ta en vilodag,en tid för eftertanke och kroppslig vila. Vi har alldeles för bråttom att få allt vi önskar nå så vi glömmer att kroppen och knoppen behöver en stund i total vila för att orka gå vidare.
Ha en underbar helg så hörs vi en annan dag
Kram Gertrude ❤

Svar: Tack så mycket Gertrude för din fina kommentar och vi är därmed 200 % överens om vikten av avkoppling när kropp och knopp behöver det😍 Ha en underbar lördag och söndag du också samt stor varm kram tillbaka ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Det är i alla fall varmt när det regnar och mysigt att göra ”inomhussaker”. Vad fint ni har det med snygga soffan och lyktorna på räcket! Om en månad är vi också i HY. /Eva Van Ravi

Svar: Ja Eva det är skönt med värmen fast det regnar men blir lite behagligt svalare. Tack så mycket och vi tycker själva att vi har det mysigt och trivsamt med både möbler och prylar 😊 Välkomna hem till HY igen båda två och det ska bli roligt att träffa er igen när så blir 😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: