2018-10-08 Härligt idag var det bred strand igen på Hat Wanakon - måndag - ny vecka nya friska tag....

Idag på strandlångisen var det bred platt strand igen och havet har lugnat ner sig betydligt. Lite småmulet på morgonen men som strax gick över till sol och nästan klarblå himmel.
 
Dagens favoritbild på strandlångisen...
 
Härligt med bred strand igen jämförelsevis med i torsdags och det underlättar promenaden betydligt...
 
Det är många fiskebåtar ute idag eftersom havet är lugnare...
 
 
 
En fin rööööd liten fiskebåt på väg till hemmahamnen med sin fiskelast...
 
 
 
 
 
 
 
Bortre klippgränsen för dagen...
 
 
...och den här bilden innifrån min grotta gillar jag också extra mycket...
 
Eftersom havsvattnet dragit sig tillbaka några meter kunde jag passa på att gå in i min grotta... 
 
 
 
Chan- och Thaisi Islands syns tydligt idag...
 
...och se så fint det klarnat upp nu och bye bye stranden för idag...
 
Stort TACK till mig själv samt till Kristina och Ulf S samt Barbro för trevliga pratstunder där på stranden😀. Även stort TACK till "mina" vovvar som alltid förgyller min tillvaro extra mycket varje gång jag går på min strandlångis 💕 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin måndag och se till att det blir en extra fin start på veckan😁.

Kommentarer:

1 Anonym:

Tack för en härlig skildring av hur skön en promenad kan vara. Tack även för info om vad som händer i byn ,det är roligt att det rör sig runt om HY.
Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket själv Gertrude för din som vanligt glädjefulla positiva kommentar samt stor varm kram tillbaka!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Christina:

Härligt att se dina bilder och ta del av dina tankar! Och kanske att vädret bättrar sig? Vi kommer snart till byn, inte fel med fint väder :-)

Svar: Tack så mycket Christina för det och efter oktober bör regnperioden vara över 😊 Härligt att ni kommer hem till HY snart igen😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: