2018-10-16--10-17 Flygresa från Bangkok till Singapore med Air Asia...

One från Huay Yang Travel hämtade oss som bestämt kl 22.00 igår för att vi skulle vara på Don Mueang Airport, Bangkok i god tid, d.v.s minst 3 timmar innan avgång med Air Asia.
 
One kör så fantastiskt bra, det var knappt någon trafik på vägen till Bangkok så vi var framme redan kl. 01.30. efter lite drygt 32 mil. Incheckning skulle ske tidigast kl 03.00 så det var bara att vänta. Fast hellre vara på flygplatsen i god tid innan än att komma i sista minuten. Det är ju en lång resa och mycket kan hända på vägen dit om oturen är framme.
 
Nåväl, vi checkade in kl 03.00, försökte sova en stund vid gaten och ett tu tre så var det dags att flyga iväg, d.v.s. vid utsatt tid kl 06.40 till Singapore.
 
I de här mindre planen är benutrymmen i minsta laget för långa personer som Rulle t ex. men tur nog varade flygresan bara i 2,5 timme. Det var en fin flygning i övrigt och maten som serverades var helt okej samt att vi även fick lite sömn.
 
 
Nu är vi här min älskade Rulle och jag...
 
Vårt plan från Air Asia...
 
Stackars Rulles långa ben fick lite jobbigt i de här mindre planen... 
 
 
 
 
 
Up in the air över Bangkok...
 
Bye, bye Bangkok...
 
Chao Prayafloden... 
 
Vackra moln över havet och snart är vi framme i Singapore...
 
 
Så var vi snart i Singapore på flygplatsen Changi...
 
 
Changi en riktigt fin och fräsch flygplats med lugn behaglig stämning...
 
En cool mobil...
 
 
Snyggt och fint!  Här skulle Arlanda i Stockholm kunna få lite nya designidéer...
 
En upplyst installation i form av en fågel.... 
 
Läckert!
 
Vi tog en taxi till vårt hotell och jag satt i baksätet med en av resväskorna och att titta ut genom fönstret för att se omgivningen blev lite knepigt...
 
 
Ingen fri sikt här inte genom fönstret i baksätet för min del 😀
 
Resan tog inte så lång stund och strax var vi framme vid vårt hotell, Indigo, och hur det ser ut kommer i nästa blogginlägg!😀

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Rulles knän ser ut som min gubbes eftersom han också är 190 cm men för mig som är 150 cm är det precis tvärtom, man når inte ner till golvet 😁/ Elisabet

Svar: Ja det kan alltså därmed vara knepigt för både långa och korta. Rulle är 192 cm och jag 173 cm så det kan vara ett gränsfall för mig också.😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: