2019-08-19 Skönheten har kommit till byn...

...och då menar jag givetvis inte mig själv utan min nya vackra Honda Forza 300 cc 2019. 
 
Rulle körde och jag var spätta på SilverForzan som vi köpte i december 2018 och nu var det min tur att köpa min nya Forza 2019 då den rätta färgen, röd, svart, silver är en av de nya färgerna för i år.
 
Vi hade bestämt med "Stora" Honda i Prachuap Khiri Khan att vi skulle komma vid kl 15 tiden och göra köpet och vi var där strax innan och de hade då gjort i ordning henne för leverans så det var bara att gå in i butiken till en av deras duktiga assistenter och signera alla papper, betala och så var det klart. 
 
Jag och min nya fina Honda Forza 300 cc 2019 (Rulle har fått äran att vara fotograf med min kamera idag) 
 
 
Hojen ska nu registreras i mitt namn via Honda på Transport Office i Prachuap Khiri Khan och det tar ca 1 månad innan jag får min registreringsskylt. Under tiden sitter en temporär registreringsskylt på hojen.
 
Nu ska köpet av min nya vackra Forza genomföras...
 
 
Jag fick välja ut en integralhjälm som de bjöd på och valde den som passade bäst i färg och den lägger vi undan där hemma tills vidare till någon i Fina Familjen när de kommer hem till oss och som kan ha den. Jag har redan en pilothjälm som jag gillar av bästa kvalitet från Shoei då jag tycker integralhjälm blir för varm här i Thailand.
 
Jag fick även en röd/svart fin Honda jacka men den får någon av vår områdespersonal.  
 
Min försäljningsassistent har just gett mig en hjälm jag själv fick välja ut bland integralhjälmarna...
 
Försäljningsassistenten ville ta en massa bilder på mig och hojen samt hjälmen...
 
Nu ska jag köra i 100 mil och därefter ska den in på service på Honda för oljefilter samt oljebyte så nu är det bara att ut och köra.
 
 
Välkommen hem nya vackra Forzan!
 
 
I jämförelse med min gamla Honda Forza 300 cc (2014) är den nya ca 11 kg lättare, inte lika bullig i formen och något kortare, LED strålkastare, höj och sänkbar vindruta samt djupare bagageutrymme och en lite högre sittställning och lite annat smått och gott. 
 
Jag kommer att sakna min gamla Forza då vi haft mycket kul och spännande resor under snart 5 år men nu är det nya tider och ny Forza som gäller och det ska bli så roligt det också!
 
Stort TACK för att jag har möjlighet att leva så här gott och till dig min bloggläsare önskar jag en härlig måndag! 
 
 

Kommentarer:

1 Maria:

Vad roligt med ny hoj!🏍 den är mycket snyggare än din gamla och kul att den kom i rött 👍👍 pok äe

Svar: Tack så mycket hjärtat och visst blev det en lyckträff😁Pok äd ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S:

Förstår att du njuter! Grattis till fina hojen.
Må så gott 😍🐕

Svar: Tack så mycket Birgitta för det och må så gott du också 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Tiina:

Grattis till ny motorcykel! Vad snygg den är! Otroligt vad generösa firmorna verkar vara i Thailand, när man köper något större! Du fick ju en jacka och en hjälp på köpet idag, och massa sängkläder när ni köpte en ny madrass. Är det alltid så här där? När ska ni på nästa långresa, så att du får testa din nya hoj på riktigt? Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina för det samt din kommentar i övrigt. Ofta är de generösa och ger både rabatt samt lite prylar på större inköp eller om man är känd som kund. Vi har inte bestämt något än ang långresa med MC men det finns ju kortare resor att göra också😊 Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Phiah :

Grattis. Tjusig är den och du. Kram.

Svar: Tack så mycket Phiah och stor varm kram till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Anonym:

Så roligt med en ny hoj, grattis! Jag håller med Maria, den nya modellen är snyggare än den gamla, som i mitt tycke var för ”bullig”. Kör försiktigt!

Svar: Tack så mycket Christer för det samt din omtanke😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Anonym:

Hej Annika, det var jag som skrev kommentaren, grattis, till din nya hoj. Glömde att skriva dit mitt namn...

Svar: Tack det är nu uppfattat Christer 😀😄
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Christer:

Men jag är ju helt galen, glömde att skriva mitt namn andra gången också! 😆

Svar: Ha, ha så tokigt det kan bli Christer men nu är det gjort 😃😄
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: