2019-08-23 Härliga fredag och strandlångis på Hat Wanakon...

Idag fick Rulle cykelträna själv då jag vill avvakta lite till innan jag börjar igen eftersom jag ligger i högträning av bl.a. mina nack- och bröstryggsmuskler för att underlätta cykelträningen. Ibland har jag nämligen en tendens att hålla huvudet (ca 6 kg) i fel position i förhållande till nacken och då får nacken lida, aj, aj.
 
Eftersom Ned städar vårt hus på förmiddagen idag vill vi inte vara hemma utan låter henne vara ifred och vilken lyx egentligen att sedan komma hem till ett nystädat och ännu fräschare hem vad vi än hittar på under vår bortavaro från huset.
 
Idag är det varmt och solen glittrar på havets yta, så underbart för alla mina sinnen! 
 
Ovädersmoln gör sig till känna lite här och där på himlen men inget regn över Huay Yang idag...
 
Vovvarna Sanuk och Lakrits hängde med en kort bit innan de försvann in mot pinjeskogen...
 
 
 
En snäcka i en annorlunda fin färgkombination...
 
En fiskebåt som stävar mot hemmahamnen med sin fångst...
 
 
 
 
Ett av reven utanför Wanakon Nationalpark...
 
 
 
Sanden lever sitt eget liv med hjälp av havet och gör vackra mönster och fåror...
 
 
Mitt gamla strandade träd...
 
På väg mot klippgränsen...
 
Vattennivån är fortfarande hög så det blev att vada ut en bit för att se hur det såg ut på andra sidan om den bortre klippgränsen...
 
 
Att fortsätta vada för att fortsätta norrut struntade jag i och vände tillbaka igen...
 
 
 
Dagens grottbild...
 
 
 
 
En Greater Sand-Plover eller en Little Ringed-Plover eller annan art av Plover, vad tror/vet du Anders Sköld?
 
En Pacific Reef-Egret som kollar fiskeläget...
 
Medan jag stod där och kollade på fåglarna kom goa fina vännen Ulf gående så vi gjorde sällskap tillbaka norrut till den bort klippgränsen samt sedan hemåt igen. Toppen då fick jag dels trevligt sällskap av Ulf och dels en liten extra sväng på stranden och det passade bra tidsmässigt då Ned avslutar städningen kl 12.
 
Stort TACK för detta fantastiska liv och till dig min bloggläsare önskar jag en synnerligen mysig fredag samt helg! 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Oh vad jag njuter av dina bilder kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude och kram tillbaka till dig från mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: