2019-12-01 Bye, bye november och välkommen december och idag är det första advent...

Så har då även november tagit slut och lagts adacta och vi välkomnar december som har tagit över. Tiden rinner iväg i en hast när vi har det trevligt och gott och apropå gott har Rulle inhandlat nybakta stora fina saffransbullar från Chang Corner.  
 
Vi firar inte advent eller jul på det sättet som vi gjorde i Sverige här i Thailand men så klart vi ställer upp att "fira" just för att ha anledning till att mumsa på en färsk saffransbulle på första advent.
 
Jag har som brukligt på söndagar inlett min minst 25 timmars fasta sedan frukost idag men dagen till ära får jag bryta den tillfälligt i samband med lunchfikat och det är tur att jag är flexibel som tillåter mig till denna saffransbullefrestelse just idag😋 😁
 
Stora mumsiga saffransbullar från Chang Corner inför första advent...
 
 
 

Kommentera här: