2019-12-03 Men så rörande....

Idag på eftermiddagen kom Oy som tidigare var vår dagvakt på Lotus 1 och berättade att när han fick reda på att vi skulle flytta hem till Sverige igen blev han så ledsen och nu när han träffade oss började han gråta.
 
Jag har aldrig sett en thailändare gråta och absolut inte för vår skull så jag blev oerhört rörd över de känslor som svallade inför oss och som han visade så öppet. Det blev mycket kramande och känslorna bara flödade.
 
Oy sa, att han hela tiden, fast han inte ens jobbar aktivt på vårt område, har han haft koll på att vi har det bra genom de andra vakterna både på vårt område och på de andra farangområdena och de vet alla vilka vi är samt att även att många thailändare i byn tycker om oss som bra och goda människor. 
 
Vilken otroligt hjärtevärmande och rörande känsla att han uttrycker sig så och får oss att känna att vi satt så fint spår här i byn och det bara genom att vara glad, respektfull, trevlig och generös med att visa dem alla vår uppskattning och tacksamhet. Svårare än så är det inte egentligen.  
 
Jisses, vilka fantastiska människor vi har fått äran att träffa här i byn och i Thailand i övrigt och genom att bara tänka på dem ger mig sådan ofantlig glädje och detta kommer jag att bevara väl i min goda minnesbank.💗
 
Jag och Oy
 
Oy och Rulle
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Det var väl det finaste betyg ni kunnat få. Väl värt att bevara ❤️
Njut av tiden som är kvar, fast det tvivlar jag inte på
Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude och det tycker vi också och så klart vi njuter av varje dag tills flyttlasset går❤ Kram❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Mia:

Underbart! Det är ju inte alla falanger som kan få så goda thailändska vänner , det gäller att förstå och respektera seras sett att leva . Högsta betyg till er 🧡

Svar: Tack så mycket Mia och jag håller med dig till fullo och vi är mycket stolta över betyget😍❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Karin:

Annika och Rulle. Som man sår, får man skörda. Känn er stolta och bär med er den genuina, fina människosyn ni båda har. Kram.

Svar: Tack så mycket för de fina orden Karin och kram tillbaka ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: