2019-12-03 ....och så for min vackra Honda Forza iväg med sin nya lyckliga ägare...

Till att börja med ber vi att få tacka våra goa fina vänner Tina och Anders för en mycket trevlig kväll igår när vi åt kvällsmat tillsammans på den lilla restaurangen som drivs av Su och Nong vid husområdet vid fiskebåtshamnen. Restaurangen är liten och har en begränsad meny och maten är mycket god och vällagad😋
 
Idag var det dags att sälja min röda vackra sprillans nya Honda Forza till våra goa fina vänner Anders och Tina så nu vet jag att den kommer att bli väl omhändertagen och det känns bra. Det gjorde dessutom inte saken sämre då jag fick det pris jag begärt 😁
 
Vi ordnade ägarbytet och överföringen i Anders namn i Gröna boken med hjälp av Chon på Huay Yang Travel som direkt fixade det hela via Tranport Office i PKK. Avgiften som Transport Office för att registrera om Forzan till Anders är 2 100 baht. Fast Anders ville betala för hennes service och tjänst avseende detta ville Chon inte ta betalt då hon tycker att fylla i lite papper och ta kopior av våra pass etc inte är något att ta betalt för utan det kunde hon lätt bjuda på.
 
Chon och hennes som Guss är mycket duktiga på service och tycker om att ge service samt de har den inställningen att man inte behöver ta betalt för minsta lilla även fast de har chansen och de vinner de ändå på i förlängningen så det är en bra affärsidé. 
 
Anders och Tina kom för att hämta min Forza (nu deras) strax efter kl 16 och då hade de redan fått Gröna boken med Anders namn i så det gick otroligt snabbt. Chon har en "egen" kontakt på Transport Service som hon anlitar och det går därmed lite snabbare än en vecka som det kan ta normalt. 
 
Bra att tänka på för dig som ska sälja eller köpa din hoj privat.
 
En nöjd Anders 
 
...och Tina fick också vara med på bild... 
 
Bye, bye Anders och lycka till med din nya fina hoj!
 
Visst känns det lite konstigt samt en gnutta vemodigt att sälja min pärla som jag bara haft ett par månader och som jag verkligen gillade att köra. Men nu är det bara att lägga de materiella känslorna åt sidan för det som väntar i samband med återflytten hem till Stockholm och Fina Familjen är mycket mer värt.
 
Nu återstår det att sälja SilverForzan och Rulles Africa Twin men det blir inte förrän längre fram då vi behöver dem än så länge. Så är du sugen på att köpa någon av dem är det bäst att hålla dig framme för ibland går det fortare än vi tror att få dem sålda😁 
 
För att inte tala om vårt vackra hus, M9 på området Lotus 1, förstås, som du nu kan se både in- och utvändigt samt objektbeskrivning via ThailandBo.https://thailandbo.se/sv/befintliga/
 
Livet är fantastiskt och otroligt omväxlande bara man kan och vill!
 
Jag önskar dig min bloggläsare en mysig tisdag! 
 
 

Kommentarer:

1 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Härligt få motorcykeln såld så snabbt och till vänner.
Ja Chon och Guss är toppen.
Senast hjälpte Chon oss när vår AC krånglade, tog kontakt med en bra firma som kom och lagade den.
Dessutom betalade hon eftersom vi inte var hemma när de var klara med sitt arbete!
Vi for förstås och gav henne pengar för det direkt.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti för din kommentar och och berättelse och visst är det härligt med Chon och Guss 😍 Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: