2019-12-09 Ny vecka ger nya möjligheter = Härlig strandlångis!

Ny vecka har börjat igen och jag börjar veckan med en härlig strandlångis. Det blåser fortfarande starka vindar och på havet är upprört och bjuder på stora vågor.
 
På grund av de svala nätterna har vattentemperaturen sjunkit drastiskt dels i havet dels i våra pooler på områdena. Det innebär att om man verkligen vill svalka ner sig i havet eller i sin pool är det perfekt att göra det nu.
 
Dagens favoritbild
 
Startpunkten nedom Wat Samut
 
När jag parkerat min cykel kom Vanilla och Happy fram för att hälsa samt få gotta förstås och efter en stund kom Siikhaao smygande upp från stranden och var lite ängslig. Han är ju långt från sitt eget revir men kommer och hälsar på detta revir emellanåt.
 
Vanilla och Happy är snälla mot honom men Blackie låg och stirrade på honom en bit bort och de kände Siikhaao av och drog sig undan lite. Han räknar dock med att få mitt fulla stöd och när Blackie kom fram och morrade och markerade tydligt att Siikhaao var på helt fel plats fick jag säga till Blackie att tagga ner lite och det gjorde han och gick därifrån.
 
Siikhaao följde med mig tätt i hälarna när jag gick norrut och där kom hans mamma Lillflickan springande och ville också följa med.   
 
 
Här har många fötter trampat...
 
 
 
 
Siikhaao och Lillflickan vände i tid strax innan nationalparken så det kändes bra för deras skull.
 
Vy från en vacker snäcka...
 
Just nu var stranden så pass bred att det gick att gå till klippgränsen...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På vägen hem gick jag som vanligt cykelvägen på 2,7 km då jag gillar den skarpt.
 
Cykelvägen i Wanakorn Nationalpark
 
Här vid "dammen" sitter en Little Cormorant och blickar ut över vattnet... 
 
När jag passerade hundhuset dök inte Rambo upp och de andra vovvarna var hyfsat lugna idag. När Rambo inte är med kommer inte Leon fram till mig. Rambo hade väl andra trevligheter för sig idag.
 
Vy från bron över flodmynningen...
 
...och här vid bron kom goa fina vännen Ulf Ö gående från nationalparken där han ätit lunch så jag fick trevligt sällskap tillbaka till min cykel. 
 
Här vid naturstigen parallellt med havet har det brunnit rejält på ett stort område mellan havet och stigen och då det var 2 thailändare där som hade koll vet jag inte om de bränt ner denna stora yta enligt plan eller om det tagit eld av annan anledning. Nu var i vart fall elden släckt.
 
Hit till den skarpa sandkurvan var det nedbränt.
 
Stort TACK för en mysig strandlångis till mig själv och två- och fyrbenta och till dig min bloggläsare önskar jag en härlig måndag😍
 
 

Kommentera här: