2019-12-10 Tisdag = Cykelträning till/från Prachuap Khiri Khan via Dan Singh Khon, 75 km

Det blåser fortfarande mer eller mindre starka vindar så vi beslöt att cykla rundan till Prachuap Khiri Khan (PKK) via Dan Singh Khon (DSK) igen för att slippa kämpa de 4 milen i motvind på hemvägen från Ban Krud varav 15 km är på Phet Kasem Road.
 
Vi fick kämpa ändå på denna runda med värsta motvinden i 2 km uppförsbacken och den här rundan är lite tuffare än Ban Krud rundan fast den är några kilometer kortare. Då vi är ute för att träna, och träna mer eller mindre hårt, kan vi själva välja den runda som känns bäst träningsmässigt och det känns mycket bra. 
 
När vi cyklat hemifrån i ca 3 km upptäckte Rulle att han missat plocka fram sina vattenflaskor från frysen så han vände tillbaka hem för att hämta dem. Att cykla iväg uppåt bergen utan medhavt vatten är ingen bra idé även om det går att köpa vatten lite här och var med de flaskorna passar inte i vattenflaskhållarna på cykeln. Rulle hade dock tidigare plockat ut mina flaskor och ställt i mina flaskhållare men missade därefter sina egna. 😌 
 
I samband med den lilla malören fick han dessbättre 6 km (tack Pia för rättelsen) extra träning på rundan.😀
 
Jag fortsatte framåt en bit i sakta mak och så även över Phet Kasem där jag stannade i skuggan under ett träd för att vänta in Rulle.
 
I väntan på Rulle här på Sanyavägen...
 
Kort paus innan 1 km backen...
 
 
Kort paus innan 2 km backen och då Rulle är lite frusen av sig ville han gärna hålla sig i solen...
 
 
2 km backen avklarad och i backen bjöd vinden på en rejäl motvind och det ger toppenbra benträning det...
 
Strax innan Immigrationvägen passerar vi den här fina dammen med vackra Lotusblommor/Näckrosor och jag kunde inte bara cykla förbi utan stannade lite kort för att fotografera det vackra.
 
 
Burmabergen i sikte...
 
Kort paus igen efter omväxlande intervallträning...
 
Nu är det bara knappt 6 km kvar innan vi kommer fram till PKK
 
Där tog vi denna gång bara en snabbfika på 7 Eleven på huvudvägen in från norra portalen. Vid norra portalen håller de på med vägarbete och bökar i marken så 4 vägkorset var avstängt och så även trafikljusen.
 
Vi kunde dock ta oss över med våra cyklar via avdelaren mellan södergående och norrgående filerna genom att lyfta våra cyklar genom häcken där det fanns ca 1 m utrymme som är fullt tillräckligt för oss och våra cyklar.
 
Idag blev det inget besök hos Ludo på See Sea utan det får bli först på fredag så vi cyklade istället raka vägen hemåt via Akvarievägen och Phet Kasem Road.
 
Här fick vi fart på cyklarna (35-40 km/timme) i den starka medvinden och det kändes som ett bra avslut på träningen. 
 
Cykelträning till/från PKK via DSK och mitt resultat blev 75 km
 
Stort TACK min älskade Rulle för ett härligt tufft cykelträningspass och till dig min bloggläsare önskar jag en finfin tisdag!

Kommentarer:

1 Pia:

Du räknar som en kratta! Om ni var tre km hemifrån o han cyklar tillbaka blir det väl SEX km extra?!?
Tre hem och tre tillbaka till där han vände.
Ha det bra i kylan. Här hemma noll och storm.
Kram

Svar: Ha ha Pia helt rätt, det var dock inte riktigt 3 km men jag skulle bara kolla att ni som läser inlägget hänger med 😁Ha det så bra ni också och klä er varmt😍 Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: