2019-12-13 Fredag = Cykelträning till/från Prachuap Khiri Khan via Dan Singh Khon, 79,62 km

Idag var det min sista längre cykelträning i Huay Yang med omnejd och jag passade på att njuta extra av den och jag är så tacksam för att vi haft möjlighet att få ha de här fantastiska cykelträningarna året om på lika fantastiska landsvägar i vår omnejd.
 
Det blåser inte lika kraftigt nu men vinden ökar under dagen och vi fick kämpa på i motvind kontra medvind.
 
När jag precis börjat mina cykelträningar för ett par år sedan och inte var särskilt tränad för just cykelträning blev jag lite irriterad när det var motvind, allra helst när jag stånkade och pustade i knapp styrfart upp för de långa branta backarna.
 
Men jag tänkte snabbt om då detta jobbiga bara var ett tecken på att jag måste träna upp mig mer och se det som en utmaning istället för att bli irriterad. I stället för att se det som en motgång börja jobba för att det skulle bli en medgång i stället.
 
Det gäller ju även livet i övrigt, att möta motgångar gör vi alla till mans mer eller mindre, det hör till livet, och att lära sig hantera dem på ett positivt sätt istället för att gnälla och jämra sig över det som för stunden känns jobbigt. Då blir det lättare att hantera motigheter och är roligare att leva till på köpet😊.
 
Ansvaret hur vi gör i livet med mot- och medgångar ligger bara på oss själva och ingen annan. 
 
Kort paus innan 1 km backen...
 
Rulle är lika taggad som jag och det är underbart att cykelträna!
 
Kolla in det höga snabbväxande gräset som de ger till djuren som foder. Tänk att bara släppa in en drös kor där, vilken lycka för dem! 
 
Det märks på bergets vegetation att det inte regnat på länge och där vid palmen står en kossa på bete...
 
Hon verkar mätt och belåten...
 
Kort stopp inför 2 km backen...
 
...och se så fin syrsa/gräshoppa som stod och vilade på vägrenen...
 
2 km uppförsbacke i motvind gick galant och det är härligt att låta, hjärta, lungor samt puls och benen jobba! Bästa hälsokontrollen för vår del...
 
Då det var dags för Rulle att göra sin 90 dagars rapportering stannade vi till och fixade det på Immigration i Dan Singh Khon. Bra att förena nytta med nöje!
 
Immigration i Dan Singh Khon
 
Vi fortsatte sedan vår vanliga runda med tempo- och intervallträning mot PKK...
 
Så var det också avklarat och nu är det bara PKK och hemfärden till HY som återstår...
 
Många kokosnötsskal vid vägkanten...
 
En snabbfika på 7 Eleven d.v.s på vanliga stället vid huvudvägen in till stan...
 
Vi hann även med ett kort ärende på Kasikorn Bank...
 
Idag är det fredag och då vankas det för min del citronpaj från Ludo på See Sea och Rulle brukar vara mer ombytlig och tar lite olika pajer varje gång.
 
Pajköpet avklarat och havet är lite lugnare idag och lyser vackert turkosblått
 
Nu bär det hemåt mot Huay Yang...
 
En kort paus på Akvarievägen där vi fick den starka vinden i ryggen som hjälpte upp farten och nu är det bara ca 18 km kvar hem till Huay Yang.
 
Akvarievägen strax söder om PKK
 
Dagens cykelträning och för min del blev det 79,62 km
 
Stort TACK min älskade Rulle för ett tufft med härligt cykelträningspass och till dig min bloggläsare önskar jag en mysig fredag samt trevlig helg. För dig som firar Lucia önskar jag dig en glad sådan😁 

Kommentarer:

1 Tiina:

Hur kommer det sig att det var din sista längre cykelträning...? undrar Tiina

Svar: För att vi har en hel del att göra inför vår resa söderut nästa vecka mm Tiina😚
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: