2019-02-23 Idag har jag varit bloddonator på Makro...

Efter lite inköp på Makro i Prachuap Khiri Khan hade de gjort möjlighet för de som ville lämna blod för donation utanför kassorna. De frågade mig om jag ville lämna blod och så klart jag ville göra det och hela proceduren skulle ta ca 30 minuter.
 
De hade satt upp olika stationer för blodtryck, blodtest, vikt och ålderskoll samt identifiering via pass eller mitt thaikörkort och så fick jag svara på frågor och de fyllde i svaren i ett dokument samt under tiden fick jag en nyttig drink att dricka med is innan blodtappningen. 
 
När hela kollen var klar var det dags för blodtappningen på 4,5 dl blod och det gick hur bra som helst. 
 
Efter blodtappningen fick jag en karta med 10 järntabletter som jag ska ta en om dagen, juice, en nyttig kaka, en nyttig drink, vattenflaska så jag fick lite extra påfyllning av energi.
 
Det var en mycket trevlig stämning och det blev glada över att jag som farang hade lust att lämna blod så har du möjlighet att göra det på Makro mellan kl. 09.00 - 12.00 är det en god gärning för de som behöver på sjukhusen.
 
Jag har tidigare lämnat blod i Sverige men det var länge sedan nu så det kändes dags att få göra något bra för det thailändska folket denna gång.
 
Blodtappning på gång...
 
 
Kit med energi efter blodtappningen...
 
 
Fler som vill lämna blod och en del är mer eller mindre berörda...
 
10 Järntabletter som ska tas 1 gång om dagen...
 
Härligt att vara bloddonator i Thailand och det gör jag gärna om! 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Om man tål att bli stucken är det en jättegod sak att göra. Tyvärr är min medicinering ett hinder. Men jag skulle gärna...Kram Gertrude

Svar: Så klart du skulle göra det Gertrude bara du kunde det är jag övertygad om❤ Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Elisabet Lundqvist :

Bra gjort ☺/ Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: