2019-01-10 En mulen dag med stor regnrisk under strandpromenaden...

Idag utgick jag ifrån stranden nedanför Wat Samut då jag ville kolla hur goa fina tiken Damm hur hon mår. Hon viftade på svansen och blev mycket glad att se mig igen och tog gärna emot en hundgotta, som ser ut som "hallonsnöre" och gick iväg en bit för att tugga i sig den ifred. Hon såg pigg ut fast hon är lite stel i ena bakbenet och haltar. Skönt att hon är på bättringsvägen efter tungtraumat, (se tidigare inlägg).
 
Idag är det mulet och regnet hänger i luften från stora mörka moln så det var bara att ta med mig regnponchon för säkerhets skull. Väderprognosen har spått 90 % regnrisk och så kommer det att bli idag😊 
 
Där borta regnar det och vinden samt vågorna har svängt något från nordost till öst...
 
 
Lite dramatiskt vackert...
 
Stranden var ganska mjuk att gå på idag så det blev bra benträning då fötterna sjönk ner i det mjuka sanden emellanåt ...
 
 
 
Hat Wanakon Nationalpark...
 
Här kommer goa fina unghunden Coffee fram och hälsade glatt och han fick både kärlek och hundgotta💗
 
 
 
Här blev det ett naturligt stopp för min promenad så jag vände tillbaka söderut igen...
 
 
 
Allt som glimmar är inte guld utan bara en vacker glänsande snäcka...
 
 
 
 
Nu kom regnet igen och skönt att ha regnponchon på...
 
Så vackert...
 
Stort TACK till mig själv för en härlig strandlångis och till dig min bloggläsare önskar jag en angenäm torsdag!

Kommentarer:

1 Anonym:

Hej! Vilken väderprogrons är mest rättvis för Huay yang?

Svar: Hej anonym och vad menar du med din fråga? Om du menar den/de meterologer som ställer mest korrekt väderprognos i Thailand, kollar vi t ex TMD, YR, eller väderapp via Google, men ingen av dem är givetvis exakt tillförlitligt utan bara en trolig prognos hur det kan bli i just i Huay Yang, då det förekommer lokala väderförändringar.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Elisabet Lundqvist :

Härligt att höra om Damm, jag ska ta med något mjukt och lättuggat hundgodis åt hon när jag kommer. Tack för info om Tim på Mumsa. / Elisabet

Svar: Tack så mycket själv Elisabet och det kommer Damm att uppskatta då hon gillar att äta allt som är gott ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: