2019-01-12 Komplettering i viktparken för min fysiska tränings skull...

Idag var det Pestcontrol i våra hus på Lotus 1 vid kl. 10 tiden så Rulle och jag  tog våra Honda Forzor till Prachuap Khiri Khan för att shoppa lite av varje samt fylla på i matförrådet med sådant de inte har i Huay Yang. 
 
Min vackra röda Forza har inte varit ute på ett tag nu så hon fick röra på sig rejält och visa musklerna och jag bara älskar att köra våra Honda Forzor 300 cc både min gamla och vår nya 😀 Så fantastiskt bra hojar och lättkörda samt med riktigt bra power när det behövs.
 
Med tanke på muskler köpte jag 2 st hantlar á 2 kg på Bike Shop i Home Pro för kompletterande fysisk träning av mina tricepsmuskler. En del övningar som jag gör kräver lite lättare hantlar så nu är jag nöjd med min viktpark tills vidare.
 
De övningar som alltid är bra att utföra i alla åldrar är övningar ovan axelhöjd, triceps (tänk gäddhäng) och biceps för axel- och armövningar utför vi sällan naturligt dagligen och för att stärka axlar, skuldror, nacke behöver de tränas. Det finns en uppsjö med träningsappar på You Tube så det är bara välja och vraka de övningar som känns bäst och mest effektivt för de flesta.
 
Magövningar av olika slag är också bra för att hålla magmusklerna i trim samt kompletterande benträning till cykelträningen som knäböj/squats tex. och att förstärka med hantlarna (6 kg×2) gör dem ännu effektivare. 
 
Att träna är roligt även om det känns tungt och svettigt men det gör så gott för kroppen och knoppen efteråt, så just do it, det finns inga genvägar eller kvickfix, det är den nakna sanningen. För att må bra och hjälpa till att stärka kroppen inför åldrandet, som ingen av oss kommer ifrån, är det bara att sätta igång efter egen förmåga och ju tidigare desto bättre. Självklart gäller det att äta och dricka hälsosamt också i kombination men det vet säkert de flesta vid det här laget.😘
 
Hantlar på 2 kg, 4 kg och 6 kg för lättare övningar när det gäller axlar, skuldror, biceps, triceps etc. för träningsvariation.
 
Vårt soffbord på altanen fungerar perfekt som viktförråd😀
 
Jag önskar dig en fantastisk lördag och var rädd om dig och de dina!
 
 
 

Kommentera här: