2019-01-14 Eftermiddagspromenad på stranden Hat Wanakon med "mina" vovvar...

Eftersom jag var med familjen Bergqvist i förmiddags i Huay Yang skolan för utdelning av 5 stipendium till de 5 flitigaste eleverna på skolan, fick jag ta min strandpromenad på eftermiddagen istället😊.
 
Jag gillar att gå på stranden även på eftermiddagen då stranden ligger mest i skugga och det är ett otroligt vackert ljus på grund av den dalande eftermiddagssolen. Det är också vackra skuggspel på strandbrynet och en bit ut över havet.
 
Eftersom jag utgick från stranden med nedfart via Sukta Resort fick jag mysigt sällskap av Berta, Lillflickan och Siikhaau när jag gick norrut fram till nationalparken där jag vände söderut igen.
 
 
 
Goa fina gamla tiken Skruttan, men hon brukar inte vilja följa med på promenaden...
 
Vackert skuggspel....
 
 
 
Flodmynningen för dagen...
 
Fina kontraster mellan stranden och havet i eftermiddagsljuset...
 
Ett gäng snäckor som gängat sig fast på moderssnäckan....
 
Vy från en snäckas synvinkel och där borta står goa fina Berta och undersöker en strandad kokosnöt...
 
På vägen norrut träffade vi på goa fina hanhunden Fino som sedan följde med oss söderut när vi vände tillbaka...
 
...och långt ut till havs kom den här lilla fina fiskebåten puttrande. Det är ju lugnare på havet nu sedan ett par dagar tillbaka så fiskebåtarna är ute igen på sina fisketurer...
 
Med denna vackra vy i mitt synminne lämnar jag stranden för idag....
 
Stort TACK till mig själv och "mina" vovvar för en mysig promenad samt tack för trevliga möten med glada nöjda positiva människor som också passade på att ta sig en fin eftermiddagspromenad på stranden😃
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin måndag!

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Ja, dessa söta hundar 😊/ Elisabet

Svar: Ja tack Elisabet det är de verkligen ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S :

Vilken mysig promenad med fina goa vovvar. Härligt för både dem o dig. Må så gott kram.

Svar: Tack så mycket Birgitta och må så gott du också samt kram tillbaka❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anna:

Båtbilden är superfin, färgerna i den är helt underbara. 😊

Svar: Tack så mycket Anna för det😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: