2019-01-15 Härlig cykelträning i ett glatt cykelgäng till/från Ban Krud 81 km

Så var det återigen tisdag och det innebär cykelträning till/från Ban Krud, och för min del blev det 81 km. Vilket underbart positivt gäng jag cyklade med idag igen, Jon Espen, Kristoffer och Christian samt min Rulle.
 
Att cykelträna med så goa fina positiva glada människor är ett nöje bara det😍. Tyvärr var det sista cykelträningen med Kristoffer och Christian för den här gången för de reser hem till Sverige på torsdag morgon😥
 
Men Jon Espen är dessbättre kvar ett tag till så han blir med igen på cykelträningen på fredag och då blir det till Prachuap Khiri Khan via Dan Sing Khon.
 
Vädret bjöd på sol från en nästan klarblå himmel och hyfsat svaga vindar men det innebar förstås att det blev extra varmt och svettigt så mycket dricksvatten gick åt idag.
 
Dagens cykelträningsgäng: Jon Espen, Kristoffer, Christian och Rulle...
 
...och så fick även jag vara med på fotot...För dagen hade jag på mig Danmarkströjan och tänkte då extra mycket på Lars, Jenny och Phiah 😃 
 
Här sitter vi nu hela gänget utanför 7 Eleven i Ban Krud för en energiintagningspaus samt mineralvattenpåfyllning...
 
Här kommer några skojiga filmklipp som Rulle tagit med sin GoProkamera under vår träning...
 
 
Dagens cykelträningspass och för min del blev det 81 km, snittfart 24,5 km/timme, maxfart 40,5 km/timme och 1 871 brända kcal😀
 
Det är inte lätt och knappt möjligt för mig att ens försöka hänga med grabbarna när de drar på rejält på rakorna då de har racercyklar och jag min mountainbike. Den cykeltypen passar mig dock bäst och det viktigaste för mig är att få en rejäl cykelträning 2 ggr per vecka á ca 8 mil och ta ut mig så mycket jag kan och förmår och det får jag verkligen göra.
 
Det är en enormt skön känsla att få komma hem och vila efter ett sådant här träningspass och veta att kroppen verkligen fått kämpa. Det är lönen efter mödan det och värt hur mycket som helst!
 
Stort TACK till goa fina vännerna Jon Espen, Kristoffer och Christian samt min älskade Rulle för en tuff och fantastiskt härlig cykelträning.💗😅😎
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en extra trevlig tisdag och ta vara på livet så mycket du kan och förmår för livet är kort!
 
Gillar du det här inlägget för du mer än gärna klicka på Gillahjärtat här nedan😍

Kommentera här: