2019-01-23 Bye bye Rulle och Jon Espen på väg med tåget till Hua Hin...

Idag och i natt blir jag gräsänkling för Rulle och Jon Espen ska ha en grabbdag tillsammans i Hua Hin och det kommer säkert bli både trevligt och skoj då de trivs bra tillsammans😀.
 
De ska övernatta på Rajana Garden House där Rulle och jag med nöje tar in när vi övernattar i Hua Hin. Nu valde de varsitt rum i hotellet och inte i bungalow som Rulle och jag helst bor i när vi är där för då kan vi parkera våra motorcyklar precis utanför huset.
 
Jag skjutsade upp Rulle till tågstationen i Huay Yang och där träffade vi Jon Espen. Tåget gick gå kl. 10.00 istället för enligt normal tidtabell kl 09.40 men försening är mer vanligt än ovanligt.   
 
Rulle och Jon Espen ska ut på en tur till Hua Hin och retur till Huay Yang i morgon...
 
Här kommer en Dressin med två gubbar som ska göra något ärende på strationen... 
 
Dagens tidpunkt för tåget norrut...
 
Nu kommer det...
 
Bye, bye Rulle och Jon Espen och ha det så skoj!
 
 
 
För att ha koll på om tåget är i tid eller inte, samma dag man ska åka, kan man kolla på FB, Huai Yang Railway Station, (se nedan länk) och här framkommer det att tåget kommer först kl. 09.55 idag. Smart, så slipper man vänta på perrongen, om man inte vill det förstås...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Göran:

En tågresa till Hua Hin eller Prachuap är en upplevelse som man inte ska missa 🚂

Svar: Tack Göran för din kommentar och jag håller med dig till 100 % :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: