2019-07-09 Min egen målarmästare Rulle...

Under de 6 veckor som jag har varit i Stockholm med Fina Familjen har min älskade Rulle målat tak och väggar med samma vita färg som tidigare i vår infart och alla bruna taklister/vindskivor med en blank brun färg runt om hela huset samt fixat smärre sprickor i fasaden som kommer med tiden.
 
Inte nog med det så har han har även slipat och målat samtliga fönstergaller i svart blank färg och fyllt i de tidigare olikfärgade figurerna med guldfärg. Så snyggt och fräscht blev det!
 
Min älskade Rulle är duktig han och det är roligt att vi delar samma uppfattning att underhåll av hus och hem är värdefullt för att behålla vårt vackra hus i ett fint skick så det tummar vi inte på.
 
Det vi vill och kan göra själva gör vi, annat jobb lejer vi bort främst till vår områdesentreprenör Chaba.
 
Taket och väggarna är målade med vit färg och mellan takskivorna med brun färg (fast det syns dåligt på bilden)
 
Fönstergallerna är slipade och målade samt figurena med guldfärg...
 
Vårt sovrum samt badrum med nymålade fräscha galler som börjat rosta så smått med tiden...
 
Stort TACK till min älskade Rulle för allt jobb du lagt ner på vårt hus hem så det blir ännu finare och vackrare!
 

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Superfint 😊/ Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet 😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: