2019-07-09 "Mina" vovvar i Huay Yang...

På eftermiddagen cyklade Maria och jag ner till stranden via Sukta Resort för att träffa Siikhaao, Lord, Berta och Lillflickan.
 
Det gjorde vi också och både Siikhaao och Lord med glada att ses igen och nere vid stranden kom Berta och Lillflickan och hälsade glatt.
 
Jag passade på att klippa klorna på Lillflickan samt fixa till lite smärre bitsår på henne också..
 
"Min" goa fina snälla Siikhaao som jag inte träffat på drygt 6 veckor så det blev ett kärt återseende...
 
Min favoritvy
 
Lillflickan och Siikhaao...
 
 
"Min" goa fina snälla Berta
 
Maria tröstar en snäll och fin tik som vi kallar Curly som Lillflickan och Siikhaao ville jaga bort från sitt revir...
 
 
Härefter cyklade vi till Wat Samut för att kolla efter gamla tiken Damm då Tui, som vi träffade vid Dolphin Beach berättade att hon nu mest håller till vid templet och inte vid stranden. Vi letade efter henne men hittade henne inte och munkarna sa att hon ligger säkert och sover på ett undangömt ställe. 
 
Skönt att veta att hon i vart fall lever fortfarande och vi lär snart träffa henne framöver.
 
Vi han även med en kort sväng på stranden och fick träffa alla goa fina vovvar som håller till där.
 
Stort TACK för en härlig dag och kväll och det är underbart att vara hemma i Huay Yang igen fast jag saknar givetvis min övriga Fina Familj där hemma i Stockholm.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin dag och tisdagskväll!

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Tror vi missade sukta resort vägen för jag såg aldrig dessa hundar tyvärr men vi får utforska vidare nästa gång 😀/ Elisabet

Svar: Ja det gör ni rätt i Elisabet för de goa fina vovvarna bor på Universitetsområdet som ligger ovanför den stranden. Det är skönt och lugnt där dessutom och skuggplats under pinjeträden😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Fint höra om Damm.
Kram Titti

Svar: Ja Titti men hon håller sig undan än så länge 😍 Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Birgitta S:

Fina vovvarna vilken lycka för er att ses igen. 🐕😍

Svar: Ja tack verkligen Birgitta 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: