2019-07-13 Forts. MC-utflykt till dammarna vid Suansom ovan Tap Sakae...

Efter det trevliga besöket i Nam Tok Khao Lan åkte vi tillbaka till den lilla rondellen och tog höger mot Suansom.
 
 
 
 
Vi åkte först till dammen längs bort och dit var det ca 1 mil...
 
 
 
 
 
 
Vacker vy över Burmabergen härifrån...
 
 
Så vackra plantor att det blev många bilder på dem...
 
 
 
Min älskade coola Rulle (Maria har tagit bilden)
 
När vi var nöja med detta dammbesök åkte vi tillbaka igen för att stanna en stund vid den första dammen...
 
 
Samma sorts vackra plantor här också...
 
 
 
 
 
Härifrån körde vi hemåt igen och det blev en härligt utflykt på några timmar och en sträcka på drygt 84 km totalt med vattenfallsbesöket.
 
Jag älskar att köra hoj och vilken frihet att kunna ta sig fram så lätt och se sig om i vår omnejd så enkelt och för egen maskin. 
 
Den här utflykten kan jag rekommendera för den som är intresserad av se sig om i vår närmaste omgivning och som vill njuta av den vackra naturen i lugn och harmoni. 
 
Stort TACK till mina älskade Maria och Rulle för en synnerligen trevlig dag och kväll och till dig min bloggläsare önskar jag en mysig lördag!

Kommentera här: