2019-03-20 Lite hundpyssel och strandlångis till/från Hat Wanakon Nationalpark...

Idag blev det en lite småstressig morgon i vårt paradis Huay Yang. Först skulle jag cykla ner till "min" vovve Berta på Universitetsområdet, via Sukta Resortvägen, och ge henne ögonsalva då hon enligt Tui på¨Huay Yang Dog & Cat Rescue har ögoninflammation. Ögonsalvan hämtade jag hos Mia igår eftermiddag och salvan ska appliceras 2 ggr/dag i 3 dagar. 
 
Berta har bara ett öga men jag gav henne salvan även i den tomma ögonhålan där hon även har lite infekterat kladd. Hon var mycket lugn och duktig och blev belönad rikligt förstås med hundgotta och för att det skulle vara lite rättvist fick även "mina" andra vovvar hundgotta förstås. 
 
Nästa ögonbehandling blir i eftermiddag...
 
Berta, den lilla patienten, och även Siikhaau och Lillflickan...
 
Det blev bara detta korta ögonpysselbesök för jag skulle cykla vidare till Wat Samut där jag bestämt träff med goa fina vännen Ulf Ö för att gå strandlångisen tillsammans.
 
Vovvarna såg lite snopna ut att jag inte skulle ta med dem på promenaden med det får bli imorgon istället.
 
 
Idag var havet lite oroligare samt vattenståndet högt och därmed smalare strand...
 
 
 
Vilken skillnad mot för en vecka sedan då vattennivån var lägre och stranden ca 10-15 meter bredare.
 
 
 
 
Smal strandremsa idag...
 
 
Vi gick tillbaka via nationalparken och skogsstigen för att få lite variation...
 
Stort TACK Ulf för ett som vanligt trevligt sällskap på strandlångisen och till dig min bloggläsare önskar jag en mysig onsdag och var rädd om dig och de dina!

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Ja det kan vara stressigt att vara pensionär 😁/ Elisabet

Svar: Ja verkligen Elisabet fast jag känner mig mer som en passionär😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Lena:

Hej, vi har reagerat på att Berta har knölar på magen. Är hon sjuk?

Svar: Hej Lena och vi vet om det och har koll på dem. Den ena är en juvertumör som hon haft i flera år utan att den blivit större. Den på vänster sida vid ljumsken tror Tui kan vara en fettknöl och den har kommit snabbt men vi håller koll på den också. Berta är drygt 10 år men är blank och fin i pälsen och verkar må bra i övrigt samt har god aptit. Tack för att du bryr dig om henne 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: