2019-03-21 Denna fantastiska strand och detta vackra hav i Huay Yang...

Tänk att jag alltid blir lika fascinerad och hänförd över vår vackra strand och vårt hav i Huay Yang och det är aldrig samma från dag till dag eller ens samma dag.
 
Att bara vara eller gå där och njuta är en lisa för själen. Jag håller alla mina sinnen öppna för att släppa in och lyssna till alla omgivande ljud från pinjeskogen, vinden som rör grenarna så det knakar och knastrar, fågelsång, cikador som spelar för mig, vågornas ljud när det slår mot stranden etc. etc.
 
Helt underbart och det skänker sådan ro och harmoni i hela kroppen och knoppen😊.
 
Siikhaau och Lillflickan hängde med på promenaden men Berta valde att stanna kvar vid min cykel och vakta den idag. Det var bra det så kan ögonsalvan verka i lugn och ro som hon just fått och i morgon är det sista behandlingen.
 
Det  är varmt nu, ca 34-35 C i skuggan och det märktes på vovvarna som gick upp i skuggan så fort jag stannade till lite längre för att fotografera.
 
Dagens favoritbild där en krabba tar skydd vid en stor strandad kokosnöt...
 
Min favoritvy...
 
Lite lutande strandpartier...
 
 
En pinne som borrat sig ner med ena änden i sanden och långt därborta ser man Chan- och Thaisi Island... 
 
En tjock bambustam kamperar med en liten kokosnöt... 
 
Snäckor av olika slag finns det gott om på stranden...
 
En snäckas havsvy...
 
 
Jag tycker om att betrakta vattnet som far hit och dit när det träffar stranden och åker tillbaka...
 
 
 
 
Stort TACK till mig själv och "mina" vovvar för en mysig promenad och sent i eftermiddag kommer jag tillbaka för att ge Berta hennes ögonsalva igen. 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en härlig torsdag och njut av livet så mycket du bara kan. 

Kommentarer:

1 Tiina:

Vilka härliga "strand stilleben"! Du tar verkligen väl hand om "dina" vovvar! Härligt att du bryr dig och gör livet lite lättare för dom! Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina för det och när det gäller vovvarna är det minsta jag kan göra för dem att bry mig om dem <3 Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Tack för " dagens" läste den första gången i stan, men sen ordentligt när jag kom hem
Håller med Tiina om din insats för hundarna, den är fantastisk. Kram till dig från " röran i Varmvattnet"

Svar: Tack så mycket Gertrude för det och stor varm kram till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Elisabet Lundqvist :

Hur är det i Thailand , måste man ha svenskt mckort eller går det bra med internationellt bilkörkort. Vi har hyrt 2 motorcyklar till att ha på mumsa men det är bara gubben som har mc kort/ Elisabet

Svar: I Thailand ska man ha internationellt körkort för MC eller thaikörkort om man vill köra MC. Det duger inte med bara bilkörkort. Vid poliskontroll kan det bli böter på 5 000 baht om man inte har det. I själva Huay Yang har de få kontroller men utanför kan man råka ut för det.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Birgitta S:

Härliga bilder ser så skönt ut. Men idag har vi haft ok +10!
Vad bra att du sköter om Bertas öga fina 🐕. Imorgon är det Fredag så skönt veckan har varit intensiv jobbmässigt. Må så gott 😍

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och härligt med lite varmare grader i Sverige. Skönt med helgledighet framför allt för er som jobbar😊 Må så gott du också😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Anonym:

Tack Annika för underbara underbara bilder! Ha en finfin fredag. Kram kram Anette

Svar: Tack så mycket själv Anette och kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: