2019-03-27 Hemresa från Hua Hin på MC till Huay Yang och en trevlig överraskning vid hemkomsten...

Vi började morgonen med en god frukost tillsammans på vår gemensamma balkong...
 
Smarrig frukost på vår gemensamma balkong...
 
Här uppifrån har vi bra koll på våra hojar och där, kan den som inte varit här se, en av de fina bungalowsen som Rulle och jag brukar bo i när vi är här själva...
 
Ulf står och smyger i buskarna innan vi alla ger oss av till varuhuset för lite ärenden innan hemresan...
 
Vi checkade ut vid 11 tiden och åkte direkt till Hua Hin Bakery för inköp av lite matbröd och därefter till Immigration Prachuap Khiri Khan i Hua Hin då Ulf ville se vart det låg fysiskt...
 
Nya Immigration Prachuap Khiri Khan i Hua Hin...
 
 
Efter denna koll tog vi Phet Kasem till Pranburi och därefter fortsatte vi kustvägen till Pak Nam Pran igen då vi gärna ville åka den vackra vägen efter kusten igen...
 
Idag hade vi toppenväder, både sol och soldis...
 
Dolphin Bay...
 
2 nya vackra SilverForzor och min gamla vackra RödForza...
 
Vid Sam Roi Yot Beach stannade vi för att äta en sen lunch på detta trevliga ställe...
 
...som dessert köpte vi varsin glass i restaurangens lilla butik och glassen inmundigade vi nere på stranden mitt emot restaurangen...
 
Det är mycket vackert här och påminner lite om dels Ao Manao dels Ban Krud...
 
Efter Sam Roi Yot och vid Ban Bo Nok beslöt vi att ta Phet Kasem RD hem istället för landsvägen via bl.a Dan Sing Khon.
 
Det började bli sent på eftermiddagen och vi ville även besöka Makro i Prachuap Khiri Khan innan vi fortsatte hem till Huay Yang. Nu blev det en härlig fart på hojarna så det dröjde inte länge innan vi var hemma igen. Totalt har jag kört drygt 31 mil under dessa 2 dagar.
 
Stort TACK min älskade Rulle och goa fina vän Ulf för en mysig resa till/från Hua hin med omnejd!
 
När Rulle och jag var hemma vid vårt vackra hus låg det en påse på altantrappan med ett paket av vårt favoritkaffe samt ett brev från de snälla givarna, Claus och Somphet från vårt grannområde Lotus 2. 
 
Kaffegåvan ville de ge mig som ett tack för min blogg som de båda uppskattar så mycket att läsa och ta del av. Då blev jag så där varm i hjärtat igen av dessa fantastiskt fina bloggläsare som jag har. Stort TACK till Claus och Somphet för det!💕
 
En kaffegåva från Claus och Somphet!

Kommentera här: